გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის (GenAI) ინტეგრაცია განათლებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2025.33.20საკვანძო სიტყვები:
GenAI/გენერაციული ხელოვნური ინტელექტი, EFL/ინგლისური როგორც პირველი უცხოური ენა, ტექნოლოგია, მედია, ინტეგრირება, იმპლემენტირებაანოტაცია
გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის (GenAI) ინტეგრაცია განათლებაში ერთობ მნიშვნელოვან სიახლედ იქცა, განსაკუთრებით ინგლისურის, როგორც პირველი უცხო ენის სწავლების (EFL) სფეროში. სტატია მიზნად ისახავს, GenAI-ის ტრანსფორმაციული როლის შესწავლას საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების მაგალითზე. როგორც დარგში არსებული ლიტერატურის დამუშავების, ისე ანკეტირების შედეგების მიხედვით , სტატია განიხილავს GenAI ინსტრუმენტების საკლასო სივრცეში დანერგვის სარგებელსა და გამოწვევებს, ასევე მასწავლებელთა დამოკიდებულებას, მზად არიან თუ არა მიიღონ ეს გამოწვევა. ნიშანდობლივია, რომ საქართველოს საჯარო და კერძო სკოლების 396 გამოკითხული მასწავლებლიდან, საკმაოდ მნიშვნელოვანი ნაწილი - დაახლოებით 79.3% - ამჟამად, არც კი იყენებს ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტებს სწავლა-სწავლების პროცესში, რაც ხელოვნური ინტელექტის მიზნობრივად გამოსაყენებლად ამ მიმართულებით მასწავლებელთა გადამზადების საჭიროებას ასახავს. საბოლოოდ, აღნიშნული სტატია განიხილავს GenAI ინსტრუმენტების, ინგლისურის სწავლების პროცესში ინტეგრირების სტრატეგიებს და მათი წარმატებულად განხორციელების რეკომენდაციებსაც იძლევა.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Goertzel, B., & Pennachin, C. (2007). Artificial General Intelligence. Springer.
28. Goodfellow, I., Bengio, Y., & Courville, A. (2016). Deep Learning. MIT Press.
29. LeCun, Y., Bengio, Y., & Hinton, G. (2015). Deep learning. Nature, 521(7553), 436-444.
30. Russell, S., & Norvig, P. (2020). Artificial Intelligence: A Modern Approach (4th ed.). Pearson.
31. Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed: An Argument for AI in Education. Pearson.
32. McCarthy, J., Minsky, M. L., Rochester, N., & Shannon, C. E. (2006). A proposal for the Dartmouth summer research project on artificial intelligence, August 31, 1955. AI Magazine, 27(4), 12-14.




