Improving the quality of learning with the involment of parents of pupils with special educational needs

Improving the quality of learning with the involment of parents of pupils with special educational needs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.26

Keywords:

parental involvement, diagnosis, indepth interview, intervention, improvement, motivation, strategy

Abstract

One of the challenges in the field of education is to ensure parental involment in school life. Parental support helps pupils with special edicational needs better see their own abilities, and most importantly, improve the wuality of their studies.

The aim of the study was to determine the reasons why parents cannot or do not involve themselves in the educational process. The main research question is: how to improve the wuality of learning of these pupils with the involvement of their parents.

In order to ensure the reliability of the research results at the diagnostic stage, we used qualitative and wuantitative research methodfs: questionnaires wht teachers, , with parents, diagnostic of pupils in the Georgian Language.

Findings of the research: during the in-depth interview with the parents, the communication problem (problem1) is mainly identified: lack of information, lack of knowledge of atrategies, how to become a supportive parent. During the evalution of the pupils, different types of difficulties in reading and narration are observed (problem2).

After evaluating the research results, we planned and implemented interventions in two directions: interventions for pupils to develop reading skills and interventions for parents to be able to involve themselves in their child’s learning process and school life. Accordingly, communication difficulties between school and parents should be overcome. As a result of the implemented interventions, we were able to alleciate the problem.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ბაგრატიონი-გრუზინსკი მ., ტყეშელაშვილი შ., ქურციკიძე ლ. - ინკლუზიური განათლების გზამკვლევი, ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, თბილისი 2021 წ.

ბალანჩივაძე ი., საინფორმაციო ტექსტის გაგება-გააზრების უნარის განვითარება მე-3 კლასში, ჰუმანიტარულ და პედაგოგიკურ მეცნიერებათა განვითარების ფონდის სამეცნიერო რეფერირებადი ჟურნალი „ენა და კულტურა“ , # 28, 2022, გვ. 153-158.

ისაკაძე თ, ლომიძე ნ. - განმავითარებელი აქტივობების კრებული სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისათვის, გზამკვლელი მასწავლებლებისა და მოსწავლეებისათვის, თბილისი, 2020 წ.

ტყეშელაშვილი შ. - სწავლისა და სწავლების სტრატეგიების გამოყენება სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებთან, თბილისი 2021წ.

ქურციკიძე ლ,. კუბლაშვილი ბ. - სპეციალური მასწავლებლის პორტფოლიო. თბილისი, 2021 წ.

Downloads

Published

2023-11-21

How to Cite

Balanchivadze, I. (2023). Improving the quality of learning with the involment of parents of pupils with special educational needs. Language and Culture, (30), 160–163. https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.26

Issue

Section

PSYCHOLOGY
Loading...