Tinkercad.com პლატფორმა STEM განათლებაში შესაძლებლობები და გამოწვევები

Tinkercad.com პლატფორმა STEM განათლებაში შესაძლებლობები და გამოწვევები

ავტორები

  • მარიამ ზაქარიაშვილი იაკობ გოგებაშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, თელავი

DOI:

https://doi.org/10.52340/idw.2025.66

საკვანძო სიტყვები:

Tinkercad.com, TEM (Science; Technology; Engineering; Arts; Mathematics), ჭკვიანი სახლი, LDR - სინათლის სენსორი, PIR მოძრაობის სენსორი, TMP36 ტემპერატურის სენსორი

ანოტაცია

ნაშრომი ეძღვნება STEM განათლებაში https://www.tinkercad.com/ ონლაინ სიმულატორის, შესაძლებლობებისა და გამოწვევების შესწავლას, რაც დაფუძნებულია სასწავლო პროექტის ფარგლებში „Tinkercad.com-ის სენსორების გამოყენება ჭკვიანი სახლის მოდელში“ საკუთარ პედაგოგიურ პრაქტიკაში ჩატარებულ კვლევებზე. პროექტი განხორციელდა 2025 წლის გაზაფხულზე თელავის N5 საჯარო სკოლაში, სწავლების დაწყებით საფეხურზე კომპიუტერული ტექნოლოგიების გაკვეთილებზე, სამიზნე ჯგუფთან (VI კლასი, 15 მოსწავლე).

ნაშრომი მიმოიხილავს Tinkercad.com პლატფორმის შესაძლებლობებს, რომელიც საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს/მასწავლებლებს ელექტრონიკის, პროგრამირებისა და 3D მოდელირების ინტუიციური გზით შესწავლას. განხილულია Tinkercad-ის როლი ინტერაქტიური და პრაქტიკაზე ორიენტირებული STEM განათლების ხელშეწყობაში, სახელდობრ, Tinkercad პლატფორმის ფუნქციური მხარე STEM საგნებისთვის (Science-მეცნიერება; Technology-ტექნოლოგია; Engineering-ინჟინერია; Arts-ხელოვნება; Mathematics-მათემატიკა), რაც დაკავშირებულია კონკრეტულად ნაშრომში წარმოდგენილ „ჭკვიანი სახლის“ სასწავლო პროექტთან.

ნაშრომში დეტალურადაა აღწერილი პროექტის დაგეგმვის ეტაპები, პროექტის განხორციელების სტრუქტურული მოდულები: ღრუბლოვან სივრცეში სამუშაო გარემოს მომზადება;  თეორიული ნაწილი: ჭკვიანი სახლის ძირითადი სენსორები (LDR- სინათლის, TMP36-ტემპერატურის, PIR-მოძრაობის სენსორები)  და Tinkercad-ის ინტერფეისი; პროექტის პრაქტიკული ნაწილი - ჭკვიანი სახლის ვირტუალური მოდელის  შექმნა Tinkercad-ში, სადაც განხილულია ა)ტექნიკური (ვიტუალური სქემის აგება Arduino UNO მიკროკონტროლერისა და სენსორების გამოყენებით) და ბ)პროგრამული ნაწილი (ვიზუალური ბლოკური პროგრამირება);   „ჭკვიანი სახლის“  მოდელის ვირტუალური სიმულაციის პროცესი;  ნაშრომს ახლავს შესრულებული პროექტების ინსტრუქციების  URL ბმულები. 

ნაშრომში გამოკვლეულია და ნაჩვენები  tinkercad პლატფორმის  გამოყენების ეფექტურობა STEM განათლების მიღების პროცესში, რაც დადასტურებულია პროექტის ფარგლებში ჩატარებული რაოდენობრივი  და თვისობრივი  გამოკითხვის ანალიზის საფუძველზე.  კვლევა ჩატარებულია Google Forms ონლაინ გამოკითხვის ფორმატით ანონიმური სახით (ახლავს  კითხვარისა და გამოკითხვის შედეგების URL ბმულები)

ნაშრომში პროექტის  მონაწილეთა გამოკითხვის შედეგების ანალიზის საფუძველზე დასკვნის სახით წარმოდგენილია ძირითადი მიგნებები STEM განათლებაში Tinkercad პლატფორმასთან მოსწავლეთა დამოკიდებულების შესახებ, როგორც პროგრამული, ასევე სასწავლო-მეთოდოლოგიური თვალსაზრისით, რაც აფასებს პლატფორმასთან დამოკიდებულებას,  შესაძლებლობებს და არსებულ  გამოწვევებს.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

• არდუინოს შემსწავლელი სახელმძღვანელო (2024). 20 პროექტი. I ნაწილი, II ნაწილი. სსიპ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი. https://educationhouse.ge/page/313 .

• საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო. STEAM პროექტი. https://math.ge/tele-skolis-gakvetilebi/

https://math.ge/wp-content/uploads/2023/04/Steam-Complex-work-1.pdf

• სსიპ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი. განათლების ციფრული E-სახლი. „ჩხირკედელა“. საკითხავი მასალები. ჟურნალები „STEM განათლება“ https://educationhouse.ge/page/313

• ტაბატაძე ზ., თოდუა თ. არდუინო (2019). პრაქტიკული სახელმძღვანელო დამწყებთათვის. სქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი. თბილისი.

• Autodesk Tinkercad – Circuits Overview: https://www.tinkercad.com

• Arduino Tutorials https://docs.arduino.cc/tutorials/

• Arduino Projects Book – Smart Home Chapter (september 2012) Designed, printed and bound in Torino, Italy https://www.eitkw.com/wp-content/uploads/2020/03/Arduino_Projects_Book.pdf?srsltid=AfmBOooaHXUsu6fC2F2jFdGcjwWu0vRDT5CB_sHSYSyM6B7YmmcpaW3T

• Becker, K., & Park, K. (2011). Effects of integrative approaches among STEM subjects on students’ learning: A preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education: Innovations and Research,

(5-6), 23-37.

• Smith, J. (2023). The Impact of STEM Education on Modern Learning. Educational Research Journal.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-10-10

როგორ უნდა ციტირება

გამოცემა

სექცია

კომპიუტერული მეცნიერება

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 5 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...