რიცხვითი ანალიზის მიხედვით დგუშის ეფექტის გამოვლინების ხასიათი მეტროს გვირაბებში
PDF (ქართული) (English)

საკვანძო სიტყვები

მიმწყდომი ნაკადი
ცირკულაციური ნაკადი
ღრეჩოში გადადინებული ნაკადი
მატარებლის სიჩქარე

როგორ უნდა ციტირება

ლანჩავა ო. ., & ნოზაძე გ. (2021). რიცხვითი ანალიზის მიხედვით დგუშის ეფექტის გამოვლინების ხასიათი მეტროს გვირაბებში: ნაშრომი შესრულებულია შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდის საგრანტო დაფინანსებით. გრანტის ნომერი 216968. ქართველი მეცნიერები, 3(1). https://doi.org/10.52340/gs.02.21.281

ანოტაცია

ნაშრომში რიცხვითი ანალიზით შეფასებულია მეტროს გვირაბებში დგუშის ეფექტით აღძრული ნაკადები მატარებლის სიჩქარის, გვირაბისა და მატარებლის გეომეტრიის, აღძრული ნაკადების სახეობებისა და სხვა ცვალებადი მახასიათებლების მიხედვით. ნაჩვენებია, რომ მეტროს გვირაბებში მატარებლების მოძრაობით განპირობებული დგუშის ეფექტისათვის დამახასიათებელია ორი ფაზის არსებობა. პირველ ფაზაში დგუშის ეფექტი ხასიათდება არასტაციონარულობით, ხოლო მეორე ფაზაში პროცესი სტაბილიზდება. ცირკულაციური ნაკადების სიჩქარეთა კორექტულად დადგენისათვის აუცილებელია აღნიშნული ფაზების გავლენის მხედველობაში მიღება. დგუშის ეფექტით აღძრული ცირკულაციური ნაკადის სიჩქარე, არსებით ცვალებადობას განიცდის პროცესის არასტაციონარულობის ხარისხის გათვალისწინებით მეტროს გვირაბების საშუალო სტატისტიკური სიგრძის (1200 მ) და მატარებლის ნომინალური სიჩქარის 30 -50 კმ/სთ შემთხვევაში.

https://doi.org/10.52340/gs.02.21.281
PDF (ქართული) (English)

წყაროები

G.N. Abramobich, (1991), Applied gas dynamics, Nauka, Moscow (Russian), 600 p.

V.Ya. Tsodikov, (1975), Subway ventilation and heat supply systems, Nedra, Moscow,568 p.

S. Pan, L. Fan, J.Liu, J. Xie, Y.Sun, N. Cui, L. Zhang, and B. Zheng, (2013), A Review of the Piston Effect in Subway Stations. Hindawi Publishing Corporation, Advances in Mechanical Engineering, Article ID 950205, 7 pages. http://dx.doi.org/10.1155/2013/950205.

S.S. Xu, (1987), Piston wind and environmental conditions in the tunnel, Electric Appliances, no. 3, pp. 42–47.

M.L. González, M.G. Vega, J.M.F. Oro, and E.B. Marigorta, (2014), Numerical modeling of the piston effect in longitudinal ventilation systems for subway tunnels. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 40, pp. 22-37.

C. Lin, Y.K. Chuah, and C. Liu, (2008), A study on underground tunnel ventilation for piston effects influenced by draught relief shaft in subway system. Applied Thermal Engineering, 28(5–6), pp 372–379.

F. Wang, M. Wang, S. He, and Y. Deng, (2011), Computational study of effects of traffic force on the ventilation in highway curved tunnels. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 26, issue 3, pp. 481–489.

W. Yan, G, Naiping, W. Lihui, and W. Xiping, (2014), A numerical analysis of airflows caused by train-motion and performance evaluation of a subway ventilation system. Volume 23, issue 6, pp. 854-863.

O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze, S. Radu, R. Moraru, Z. Khokerashvili, and N. Arudashvili, (2017), The Impact of the Piston Effect on the Technological Characteristics of Ventilation in the Subway Tunnels. In Proceedings of 8th International Symposium “Occupational Health and Safety” SESAM-2017, Volume 2, Bucharest, Romania, pp. 342-352.

P. Xue, S. You, J. Chao, and T. Ye, (2014), Numerical investigation of unsteady airflow in subway influenced by piston effect based on dynamic mesh. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 40, pp. 174-181.

F.-D. Yuan, and S. You (2007), CFD simulation and optimization of the ventilation for subway side-platform. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 22, Issue 4, pp. 474-482.

Z. Li, C. Chen, L. Yan, S. Pan, and L. Zhang, (2017), “Cross-Ventilation” Effect of Piston Wind and Energy-Saving Evaluation for the Ventilation and Air Condition in Subway Station. Proceedings of the 8th International Symposium on Heating, Ventilation and Air Conditioning, pp. 147-156.

N. Meng, L. Hu, L. Wu, L. Yang, S. Zhu, L. Chen, and W. Tang, (2014), Numerical study on the optimization of smoke ventilation mode at the conjunction area between tunnel track and platform in emergency of a train fire at subway station. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 40, pp. 151-159.

C.-W. Chiu, T. Lu, H.-T. Chao, and C.-M. Shu, (2014), Performance assessment of video-based fire detection system in tunnel environment. Tunneling and Underground Space Technology, Volume 40, pp. 16-21.

O. Lanchava, N. Ilias, and G. Nozadze, (2017), Some problems for assessment of fire in road tunnels. Supplement of Quality-Access to Success, Bucharest, Vol. 18, Issue S1, pp. 69-72.

N. Ilias, O. Lanchava, and G. Nozadze, (2017), Numerical modelling of fires in road tunnels with longitudinal ventilation system. Supplement of Quality-Access to Success, Bucharest, Vol. 18, Issue S1, pp. 85-88.

O. Lanchava, G. Abashidze, and D. Tsverava, (2017), Securing fire safety for underground structures. Supplement of Quality-Access to Success, Bucharest, Vol. 18, Issue S1, pp. 47-50.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2021 O. A. Lanchava, G. Nozadze

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...