ხანძრის ფიზიკური მოდელირება ჰორიზონტალური და დახრილი საავტომობილო გვირაბების მოდელებზე
PDF
PDF (English)

საკვანძო სიტყვები

საავტომობილო გვირაბები

როგორ უნდა ციტირება

ლანჩავა ო. ., მახარაძე ლ., ცანავა დ., ჯანგიძე მ., & სებისკვერაძე ს. (2021). ხანძრის ფიზიკური მოდელირება ჰორიზონტალური და დახრილი საავტომობილო გვირაბების მოდელებზე. ქართველი მეცნიერები, 1(1). https://doi.org/10.52340/gs.02.09.228

ანოტაცია

We have scheduled to study important technological parameters of ventilation under fire conditions on physical models of different scales of road tunnels. Modeling will be performed on the tunnel models of G. Tsulukidze Mining Institute and of Georgian Technical University. These models complement each other and help us to determine the regularity of the variations in a critical velocity, a back layering length, and a gradient-factor. Physical modeling results will be compared with numerical modeling results obtained using full-scale modern engineering software packages Pyrosim and Fluent to allow new results to be used for specific tunnel geometry, location and topology.

https://doi.org/10.52340/gs.02.09.228
PDF
PDF (English)

წყაროები

Lanchava, O. (2021). ANALYSIS OF CRITICAL AIR VELOCITY FOR TUNNEL FIRES CONTROLED BY VENTILATION: Print version was published: Mining Journal 1(42); 2019. - 126-132. GEORGIAN SCIENTISTS, 3(2). https://doi.org/10.52340/gs.2021.313 (in Georgian).

О. Lanchava, N. Ilias. Critical velocity analysis for safety management in case of tunnel fire. MATEC Web of Conferences 305, 2020, https://doi.org/10.1051/matecconf/202030500023.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2021 ქართველი მეცნიერები

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...