ძირითადი დასაქმების უნარი
PDF (English)

საკვანძო სიტყვები

დასაქმება
მუშაობა
სამსახურში შერჩევის კრიტერიუმი
დასაქმებისთვის აუცილებელი უნარები

როგორ უნდა ციტირება

კალანდია ა. . (2022). ძირითადი დასაქმების უნარი. ქართველი მეცნიერები, 4(4), 47–52. https://doi.org/10.52340/gs.2022.04.04.06

ანოტაცია

არსებობს მოსაზრება, რომ დამსაქმებლები როგორც წესი უკმაყოფილოები არიან კურსდამთავრებულთა დაბალი დონის უნარებით. სხვადასხვა დაინტერესებულ მხარეს შორის მუდმივი დისკუსიაა იმასთან დაკავშირებით, თუ როგორ უნდა მოამზადონ კურსდამთავრებულები უმაღლესმა საგანმანათლებლო დაწესებულებებმა დასაქმებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევების დასაუფლებლად. სტატიის მიზანია გაარკვიოს რას აღიქვამენ დამსაქმებლები დასაქმებისთვის საჭირო უნარებად. სხვადასხვა ცნობილი მეცნიერის მიერ ჩატარებული ემპირიული კვლევები იქნა გაანალიზებული და წარმოდგენილია შედეგები. მიუხედავად იმისა, რომ შედეგები მიუთითებს დასაქმების უნარების იდენტიფიცირების შესაძლებლობაზე, არ შეგვიძლია მკაფიო დასკვნები გამოვიტანოთ თუ როგორ უნდა უზრუნველყონ უნივერსიტეტებმა კურსდამთავრებულების უკეთ მომზადება დასაქმების პოტენციალის გასაზრდელად.დასკვნები ვარაუდობენ, რომ მიუხედავად იმისა, რომ დაინტერესებული მხარეები შეშფოთებულნი არიან, რომ დასაქმების მსურველ კურსდამთავრებულებს შეიძლება არ ჰქონდეთ დასაქმებისთვის აუცილებელი გარკვეული უნარები, დამსაქმებლები  კურსდამთავრებულების სამსახურში მიღებაზე გადაწყვეტილებებს აყალიბებენ  წარსული გამოცდილების გათვალისწინებით იმ უნარების გარშემო, რომლითაც წარსულში ხელმძღვანელობდნენ, „დასაქმების“ მომავალი მოთხოვნების გათვალისწინების გარეშე. დამსაქმებლის მხრიდან ძირითადად არ ხდება გათვალისწინება მზარდი კონკურენტუნარიანი ბიზნეს გამოწვევების და სხვა შესაძლო შრომითი ცვლილებების, რომლებიც შეიძლება იყოს მნიშვნელოვანი და ჯერჯერობით უცხო ფენომენი.ნაშრომი ცდილობს თავისი წვლილი შეიტანოს დასაქმების კვლევაში დამსაქმებლებსა და კურსდამთავრებულებს შორის არსებული ხარვეზების ამოცნობით და ნებისმიერი შეუსაბამობის დადგენით, რაც შეიძლება დასაქმების პერსპექტივის სხვადასხვაგვარი აღქმით იყოს გამოწვეული.

https://doi.org/10.52340/gs.2022.04.04.06
PDF (English)

წყაროები

Harvey, L. & Knight, P.T. (2005). Briefings on employability: Helping departments to develop employability. York, England: ESECT

Fallows, S., & Steven, C. (2000). Building employability skills into the higher education curriculum: A university-wide initiative. Education and Training, 42, 75-83

BBC News, (2007) Many graduates 'lack soft skills' 30th January. http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/6311161.stm

Dearing Report, (1997).The Dearing Report. Higher Education in the Learning Society

Hillage, J. & Pollard, E. (1998). Employability: developing a framework for policy analysis. Research Report RR85, Department for Education and Employment. (London, DfEE). http://www.employment-studies.co.uk/pubs/summary.php?id=emplblty

Rae, D.(2007). Connecting Enterprise and graduate employability challenges to Higher Education Culture and Curriculum. 49(8), 605

CBI (2011). Boosting employability skills [Online]. Available at: http://www.cbi.org.uk/business-issues/education-and-skills/in-focus/employability/

Cox, S. & King, D. (2006).Skill sets: an approach to embed employability in course design, Education and Training, 48 (4), 262-74. (Cox & King, 2006)

Rothwell, A., Jewell, S. &Hardie, M. (2009). Self Perceived Employability; Investigating the responses of Post Graduate Students. Journal of Vocational Behaviour, 75, 152-161.

Economic Forum’s (WEF) published Future of Jobs Report of 2019

https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2020/

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...