მარკეტინგული გადაწყვეტილებების ხელშემწყობი საინფორმაციო-ანალიტიკური სისტემა

მარკეტინგული გადაწყვეტილებების ხელშემწყობი საინფორმაციო-ანალიტიკური სისტემა

ავტორები

DOI:

https://doi.org/10.52340/spectri.2022.15

საკვანძო სიტყვები:

საინფორმაცო სისტემები, ციფრული მარკეტინგი, მარკეტინგული გადაწყვეტილებები

ანოტაცია

სტატიაში განხილულია მარკეტინგული გადაწყვეტილებების ხელშემწყობი საინფორმაციო-ანალიტიკური სისტემა, რომელსაც მარკეტინგის მართვაში დიდი მნიშვნელობა ენიჭება. იგი წარმოადგენს მარკეტინგის მართვის სხვადასხვა პროცესში ძირითად ხელშემწყობ საშუალებას. შემოთავაზებულია მსს-ის ძირითადი კომპონენტები:  პირველადი ინფორმაციის შეკრების და გადამუშავების საინფორმაციო სისტემა; მარკეტინგული გადაწყვეტილების ან რეკომენდაციის მიმღები წესების ინტელექტუალური სისტემა, რომელიც შედგება ექსცენტრიული კომპონენტებისაგან, მათემატიკური კრიტერიუმებისგან, ხარისხისა და პრიორიტეტულობის კრიტერიუმებისაგან; მოთხოვნათა შემყვან/გამომყვანი სისტემა, რაც უზრუნველყოფს მსს-იდან მიღებული მონაცემების წარმოდგენას იმ სახეში, რაც ესაჭიროება გადაწყვეტილების მიმღებ პირს (გმპ). გმპ-ს, გარდა იმ რთული მარკეტინგული ამოცანისა, რაც მდგომარეობს ეფექტური ეკონომიკური გადაწყვეტილების მიღებაზე პასუხისმგებლობაში, კიდევ ემატება ის დატვირთვაც, რომ იგი თავის თავზე იღებს იმ შედეგების შეფასებასაც, რაც შეიძლება მოჰყვეს გადაწყვეტილების მიღებას.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფიები

ქეთევან ნანობაშვილი

პროფესორი

ნიკა ქვლივიძე

ასოცირებული პროფესორი

გიორგი კაკაშვილი

ასოცირებული პროფესორი

წყაროები

Nabieva NM. Digital marketing: current trends in development. Theoretical & Applied Science. 2021(2):333-40..

Jones, AT. Malczyk A. Beneke J.: Internet marketing. 2013. GetSmarter, Cape Town: 2013

გოგიჩაიშვილი გ, ჩაჩანიძე გ, ნანობაშვილი ქ. ბიზნესის მართვის ოპტიმალური მეთოდები. ტექნიკური უნივერსიტეტი. თბილისი: 2013

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-06-15

როგორ უნდა ციტირება

ქეთევან ნანობაშვილი, ნიკა ქვლივიძე, & გიორგი კაკაშვილი. (2022). მარკეტინგული გადაწყვეტილებების ხელშემწყობი საინფორმაციო-ანალიტიკური სისტემა. სამეცნიერო ჟურნალი “სპექტრი” , 1. https://doi.org/10.52340/spectri.2022.15

გამოცემა

სექცია

ბიზნესი და სოციალური მეცნიერებები
Loading...