COVID-19-ის პანდემია და სწავლების არატრადიციული, ალტერნატიული ფორმები - ახალი საგანმანათლებლო რეალობა
DOI:
https://doi.org/10.52340/jecm.2022.724საკვანძო სიტყვები:
COVID-19, Pandemic, distance education, challengesანოტაცია
COVID-19-ის პანდემიის შედეგად, საჯარო და კერძო საგანმანათლებლო დაწესებულებების უმრავლესობა სრულად გადავიდა ონლაინ სწავლების რეჟიმზე. სწავლების ამ სისტემას გარკვეული დადებითი და უარყოფითი მხარეები აქვს, რაც უნდა გაითვალისწინონ სწავლების ორგანიზატორებმა და საჭიროების შემთხვევაში მოახდინონ სასწავლო პროცესის კორექტირება და სათანადო რეკომენდაციების შემუშავება. მეტად მნიშვნელოვანია სხვა ქვეყნების გამოცდილების შესწავლა, ყველა ჯგუფის ფუნდამენტური უფლებების დაცვა და დაინტერესებული პირების ციფრული უნარ-ჩვევების განვითარება.
Downloads
წყაროები
Borokhovski, E., Tamim, R., Bernard, R. M., Abrami, P. C., & Sokolovskaya, A. (2012). Are contextual and designed student–student interaction treatments equally effective in distance education? Distance Education, 33(3), 311-329.
Carroll, C., Booth, A., Papaioannou, D., Sutton, A., & Wong, R. (2009). UK health‐care professionals’ experience of on‐line learning techniques: A systematic review of qualitative data. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 29(4), 235-241.
Chirikov I., Semenova T., Maloshonok N., BettingerE., Kizilce R.F. Online education platforms scale college STEM instruction with equivalent learning outcomes at lower cost // Science Advances. 2020. Vol. 6. No. 15. DOI: https://doi.org/10.1126/sciadv.aay 5324
Cook, D. A., & Steinert, Y. (2013). Online learning for faculty development: A review of literature. Medical Teacher, 35, 930-937.
Darabi, A., Liang, X., Suryavanshi, R., & Yurekli, H. (2013). Effectiveness of online discussion strategies: A meta-analysis. American journal of distance education, 27(4), 228-241.
GESJ: Education Science and Psychology 2012 No.1(20) International Scientific Conference: "Education in the Era of Globalization - XXI Century Challenges''. Materials.
Rahiem. M. D. Technological Barriers and Challenges in the Use of ICT during the COVID-19 Emergency Remote Learning// Universal Journal of Educational Research, 2020. - №8 (11B). – P. 6124–6133.
Taylor, J. C. (2001). Fifth generation distance education. Instructional Science and Technology, 4(1), 1-14.
Tesar. M. Towards apost-Covid-19 “New Normality?”: Physical and social distancing, the move to online and higher education.// Policy Future in Education, 2020. - № 18(5). – P. 556–559.
The Impact of COVID19 Modifications to Teaching, Learning and Assessment in Irish Further Education and Training and Higher Education. QQI (2020) P.76
“WHO Director-General’s Opening Remarks at the Media Briefing on COVID-19 - 11 March 2020.” World Health Organization, 2020, March 11, <https://www.who.int/dg/speeches/detail/who- director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid -19---11-march-2020>.
კვლევა – განათლება COVID 19-ის პირობებში. https://upriani.ge/kvleva-ganatleba-covid-19-is-pirobebshi
განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი. რჩევები უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებებისთვის ელექტრონული სწავლების ხარისხის უზრუნველყოფასთან დაკავშირებით. 2020.