დისტანციური სწავლების შესახებ სტუდენტთა აზრის ხარისხობრივი კვლევა

დისტანციური სწავლების შესახებ სტუდენტთა აზრის ხარისხობრივი კვლევა

ავტორები

  • ელენე ფაღავა
  • ირაკლი მჭედლიშვილი

DOI:

https://doi.org/10.52340/jecm.2023.01.07

საკვანძო სიტყვები:

epidemiology, biostatistics, students, online, hybrid education, qualitative research

ანოტაცია

სტატიაში მოცემულია ხარისხობრივი კვლევის შედეგები, რომელიც მიზნად ისახავდა ჯანდაცვის ფაკულტეტის სტუდენტების აზრის შესწავლას ეპიდემიოლოგიისა და ბიოსტატისტიკის ონლაინ მეთოდით გავლისას. ონლაინ სწავლება ჩატარდა COVID-19 პანდემიის პერიოდში. გამოკითხულ სტუდენტებს (n=9) ეპიდემიოლოგიისა და ბიოსტატისტიკის კურაციები ჰქონდათ გავლილი როგორც ონლაინ, ასევე აუდიტორიაშიც (პანდემიამდე). კვლევა ჩატარდა სტრუქტურირებული ინტერვიუს სახით და ყველა სტუდენტს აუხსნეს კვლევის არსი. რესპონდენტებთან მოხდა წინასწარ მომზადებული საკითხების განხილვა და მათი ნებართვით აუდიოჩანაწერის მომზადება. შემდეგ ეს აუდიოჩანაწერი იყო ტრანსკრიბირებული და გაანალიზებული. გამოვლენილ იქნა ონლაინ სწავლების გარკვეული დადებითი და უარყოფითი მხარეები, აგრეთვე ის მხარეები, რომელზედაც ონლაინ სწავლება არ ახდენდა გავლენას. მიღებული შედეგები ზოგადად თანხვედრაშია ლიტერატურაში მოცემულ ტენდენციებთან: არსებობს საგნები სამედიცინო განათლებაში, რომელთა ონლაინ სწავლება სრულიად დაუშვებელია, როგორიცაა კლინიკური საგნები. ჰიბრიდული განათლება, რომელიც მოიცავს როგორც საკლასო ოთახში, ასევე ონლაინ გაკვეთილებს, ფართოდ გამოიყენება განათლებაში, მაგრამ, რამდენად შესაძლებელია ასეთი მიდგომის გამოყენება სამედიცინო სპეციალისტის მომზადების კურსში, საჭიროებს უკეთ შესწავლას.

Downloads

Download data is not yet available.

წყაროები

Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, et al. Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med Educ. 2020 Oct 2; 20 (1):341.

Almarzooq ZI, Lopes M, Kochar A. Virtual Learning During the COVID-19 Pandemic: A Disruptive Technology in Graduate Medical Education. J Am Coll Cardiol. 2020 May 26; 75 (20):2635-2638.

Evans KH, Thompson AC, O'Brien C, Bryant M, Basaviah P, Prober C, Popat RA. An Innovative Blended Preclinical Curriculum in Clinical Epidemiology and Biostatistics: Impact on Student Satisfaction and Performance. Acad Med. 2016 May; 91(5):696-700.

Gazibara T, Marusic V, Maric G, et al. Introducing E-learning in Epidemiology Course for Undergraduate Medical Students at the Faculty of Medicine, University of Belgrade: A Pilot Study. J Med Syst. 2015 Oct; 39(10):121.

Groenwold RH, Knol MJ. Learning styles and preferences for live and distance education: an example of a specialization course in epidemiology. BMC Med Educ. 2013 Jul 2;13:93.

Kaczmarek K, Chen E, Ohyama H. Distance learning in the COVID-19 era: Comparison of student and faculty perceptions. J Dent Educ. 2020 Oct 1, 28.

Klibanov OM, Dolder C, et al. Impact of distance education via interactive videoconferencing on students' course performance and satisfaction. Adv Physiol Educ. 2018 Mar 1; 42 (1):21-25.

Knapke J, Haynes E, Breen J, et al. Evaluation of Online Graduate Epidemiology Instruction and Student Outcomes. Online Learn. 2016 Dec; 20 (4):201-211.

Kyaw BM, Posadzki P, Paddock S, et al. Effectiveness of Digital Education on Communication Skills Among Medical Students: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration. J Med Internet Res. 2019 Aug 27; 21(8): e12967.

Memon AR, Rathore FA. Moodle and Online Learning in Pakistani Medical Universities: An opportunity worth exploring in higher education and research. J Pak Med Assoc. 2018 July; 68 (7): 1076-1078.

Pei L, Wu H. Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis. Med Educ Online. 2019 Dec; 24(1):1666538.

Sahi PK, Mishra D, Singh T. Medical Education Amid the COVID-19 Pandemic. Indian Pediatr. 2020 Jul 15; 57 (7):652-657.

Sandhu P, de Wolf M. The impact of COVID-19 on the undergraduate medical curriculum. Med Educ Online. 2020 Dec;25(1):1764740.

Schneider SL, Council ML. Distance learning in the era of COVID-19. Arch Dermatol Res. 2021 Jul; 313 (5):389-390.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-03-02

როგორ უნდა ციტირება

ფაღავა ე., & მჭედლიშვილი ი. (2023). დისტანციური სწავლების შესახებ სტუდენტთა აზრის ხარისხობრივი კვლევა. ექსპერიმენტული და კლინიკური მედიცინა, (1). https://doi.org/10.52340/jecm.2023.01.07

გამოცემა

სექცია

Articles

ამ ავტორ(ებ)ის ყველაზე წაკითხვადი სტატიები

1 2 > >> 

მსგავსი სტატიები

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...