მოდელის „თანატოლთა სწავლება“ გამოყენება - სასწავლო კურსში “კლინიკური უნარები”

მოდელის „თანატოლთა სწავლება“ გამოყენება - სასწავლო კურსში “კლინიკური უნარები”

ავტორები

  • ირმა მანჯავიძე
  • დალი ჩიტაიშვილი
  • პირდარა ნოზაძე

DOI:

https://doi.org/10.52340/jecm.2022.07.37

საკვანძო სიტყვები:

residents as teachers, residents as educators, peer teaching, near-peer teaching

ანოტაცია

შესავალი: სამედიცინო განათლებაში, ისევე როგორც სხვა სფეროებში, მასწავლებლის როლს ზოგჯერ თავად სტუდენტები და რეზიდენტები ასრულებენ. რეზიდენტურის დროს „თანატოლთა სწავლება“, შეიძლება ეფექტური იყოს როგორც თავად რეზიდენტებისთვის, ასევე სასწავლო დეპარტამენტებისთვისაც. ჩვენი კვლევა მიზნად ისახავდა იმის გარკვევას, თუ როგორ აფასებენ რეზიდენტები მოდელს “თანატოლთა სწავლება“.

მასალა და მეთოდები: გაანალიზებული იყო რეზიდენტების (n-13) კითხვარები, რომლებიც მუშაობდნენ მინიმუმ ერთი სემესტრით, როგორც ე.წ. „მოწვეული მასწავლებლები“ თსსუ-ის კლინიკური უნარების და მულტიდისციპლინური სიმულაციის დეპარტამენტში 2019-2020 და 2021-2022 აკადემიურ წლებში.

შედეგები: ყველა რესპონდენტმა დადებითად შეაფასა „თანატოლთა სწავლება“. მათი დიდი უმრავლესობა (76,9% n=10) დიდ რეკომენდაციას უწევს ასეთ აქტივობაში მონაწილეობას.

დასკვნები: რეზიდენტებს მოსწონთ კურსის „კლინიკური უნარები“ სწავლება და გამოთქვამენ დიდ სურვილს გააგრძელონ თანამშრომლობა ჩვენს დეპარტამენტთან. ჩვენ მივიჩნევთ, რომ მისაღებია დეპარტამენტის შევსება და მუდმივი განახლება ახალგაზრდა კადრებით, რადგან ეს დადებითად აისახება, როგორც დეპარტამენტზე ისე თავად რეზიდენტებზე და სტუდენტებზე.

Downloads

Download data is not yet available.

წყაროები

Clark D Kensinger et al.Residents as Educators: A Modern Model J Surg Educ. 2015 Sep-Oct.

Yu TC. etla. Medical students-as-teachers: a systematic review of peer-assisted teaching during medical school Adv Med Educ Pract. 2011. PMID;23745087

Nishikura N, et al.Effect of Residents-as-Teachers in Rural Community-Based Medical Education on the Learning of Medical Students and Residents: A Thematic Analysis.. Int J Environ Res Public Health. 2021 PMID: 34886136

Eleanor R Bowyer1, Sebastian C K Shaw2; 2021 “Informal near-peer teaching in medical education: A scoping review” Volume : 34 | Issue : 1 | Page : 29-3

Rotenberg BW, Woodhouse RA, Gilbart M, Hutchison CR. A needs assessment of surgical residents as teachers. Can J Surg. 2000 Aug;43(4):295–300. [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]

Dunnington GL, DaRosa D. A prospective randomized trial of a residents-as-teachers training program. Acad Med Jun. 1998;73(6):696–700. [PubMed] [Google Scholar]

Soriano RP, Blatt B, Coplit L, et al. Teaching medical students how to teach: a national survey of students-as-teachers programs in U.S. medical schools. Acad Med. 2010 Nov;85(11):1725–1731. [PubMed] [Google Scholar]

Pasquinelli LM, Greenberg LW. A review of medical school programs that train medical students as teachers (MED-SATS) Teach Learn Med. 2008 Jan-Mar;20(1):73–81. [PubMed] [Google Scholar]

Duran-Nelson A, Baum KD, Weber-Main AM, Menk J. Efficacy of peer-assisted learning across residencies for procedural training in dermatology. J Grad Med Educ. 2011 Sep;3(3):391–394. [PMC free article] [PubMed] [Google Scholar]

Dyc NG, Pena ME, Shemes SP, Rey JE, Szpunar SM, Fakih MG. The effect of resident peer-to-peer education on compliance with urinary catheter placement indications in the emergency department. Postgrad Med J. 2011 Dec;87(1034):814–818. [PubMed] [Google Scholar]

Ramani S., Mann K., Taylor D., Thampy H. Residents as Teachers: Near Peer Learning in Clinical Work Settings: AMEE Guide No. 106. Med. Teach. 2016;38:642–655. doi: 10.3109/0142159X.2016.1147540. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]

Ross M.T., Cameron H.S. Peer Assisted Learning: A Planning and Implementation Framework: AMEE Guide no. 30. Med. Teach. 2007;29:527–545. doi: 10.1080/01421590701665886. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]

Donovan A. Radiology Resident Teaching Skills Improvement: Impact of a Resident Teacher Training Program. Acad. Radiol. 2011;18:518–524. doi: 10.1016/j.acra.2010.10.021. [PubMed][CrossRef] [Google Scholar]

Burgin S., Homayounfar G., Newman L.R., Sullivan A. Instruction in Teaching and Teaching Opportunities for Residents in US Dermatology Programs: Results of a National Survey. J. Am. Acad. Dermatol. 2017;76:703–706. doi: 10.1016/j.jaad.2016.08.043. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]

Fakhouri Filho S.A., Feijó L.P., Augusto K.L., Nunes M.D.P.T. Teaching Skills for Medical Residents: Are These Important? A Narrative Review of the Literature. Sao Paulo Med. J. 2018;136:571–578. doi: 10.1590/1516-3180.2018.0147060818. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]

Aba Alkhail B. Near-Peer-Assisted Learning (NPAL) in Undergraduate Medical Students and Their Perception of Having Medical Interns as Their near Peer Teacher. Med. Teach. 2015;37((Suppl. 1)):S33–S39. doi: 10.3109/0142159X.2015.1006602. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-10-27

როგორ უნდა ციტირება

მანჯავიძე ი. ., ჩიტაიშვილი დ. ., & ნოზაძე პ. . (2022). მოდელის „თანატოლთა სწავლება“ გამოყენება - სასწავლო კურსში “კლინიკური უნარები”. ექსპერიმენტული და კლინიკური მედიცინა, (7). https://doi.org/10.52340/jecm.2022.07.37

გამოცემა

სექცია

Articles

მსგავსი სტატიები

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...