ჯგუფური მუშაობის ძირითადი პრინციპები საკლასო ოთახში

ავტორები

  • ნათია გაბაშვილი იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსტიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.21

საკვანძო სიტყვები:

თანამშრომლობითი პედაგოგიკა, სასწავლო გარემო, აქტიური სწავლა, მიზანმიმართული ქმედება, ჰომოგენური/ჰეტეროგენული ჯგუფები, კომპეტენცია

ანოტაცია

განათლებას ძალიან მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს თითოეული ადამიანის ცხოვრებაში. ეს არის საშუალება, რომელსაც აქტიურად ვიყენებთ, რათა გავხდეთ ჩვენი საზოგადოების წარმატებული წევრები და დავიკავოთ შესაფერისი ადგილი. ის ეხმარება ადამიანებს განივითარონ ისეთი უნარები, როგორიცაა კრიტიკული აზროვნება, ანალიზი, ზოგად ტრანსფერული უნარები და მრავალი სხვა. ჯგუფური მუშაობა ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი უნარია, რომლის განვითარებაც მოსწავლეებში მოითხოვს მასწავლებლის მხრიდან ეფექტურ დაგეგმვასა და განხორციელებას. ჯგუფური მუშაობა ამზადებს მოსწავლეებს რეალური ცხოვრებისეული სიტუაციებისთვის. ჯგუფური მუშაობა განიხილება, როგორც ეფექტური მეთოდოლოგია, რომელიც ზრდის მოსწავლეებში მოტივაციას, რთავს მათ აქტიურ სწავლაში და ავითარებს კრიტიკულ აზროვნებას, გადაწყვეტილების მიღებისა და თანამშრომლობის უნარს. სტუდენტზე ორიენტირებულმა განათლებამ ძლიერი გავლენა მოახდინა თანამშრომლობითი პედაგოგიკის განვითარებაზე. იგი გვთავაზობს სწავლის განსხვავებულ ხერხს, როდესაც მოსწავლეს გვერდით ჰყავს თავისი მეგობრები, რომლებსაც უნდა დაეხმაროს ან სთხოვოს გაარკვიოს ის, რაც არ ესმის და პრობლემურია. ჯგუფური მუშაობა ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი უნარია, რომლის განვითარება მოითხოვს მასწავლებლის მიერ ეფექტურ დაგეგმვასა და მართვას. ნაშრომი ეხება ჯგუფის ზომას, დაჯგუფების მეთოდებს, მასწავლებლის როლს, ძირითად პრობლემებს ჯგუფებში და ა.შ. ჩვენ ასევე გთავაზობთ  საინტერესო კვლევას, რომელიც ჩავატარეთ საჯარო სკოლის მოსწავლეებში (მე-4 კლასი). ჩვენს მიერ ჩატარებული კვლევა გვაწვდის ინფორმაციას სტუდენტების პოზიციის შესახებ ჯგუფური მუშაობის მიმართ და მოსწავლეებში ჯგუფური მუშაობის შედეგების თაობაზე.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Brookfield, S.D., & Preskill, S. 1999. Discussion as a Way of Teaching: Tools and Techniques for Democratic Classrooms. San Francisco: Jossey-Bass Publishers

Brookfield, S.D., & Preskill, S. 1999. Discussion as a Way of Teaching: Tools and Techniques for Democratic Classrooms. San Francisco: Jossey-Bass Publishers

Caruso, H.M., & Wooley, A.W. 2008. Harnessing the power of emergent interdependence to promote diverse team collaboration. Diversity and Groups.

Educational and professional environment, manual III 2008

Jaques,D. 2000.Learning in Groups. A Handbook of Improving Group Works. 3rd edition, London. Kogan Page.

Stephens,C and Hyde,R. 2013. The role of the teacher in group work.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-11-07

როგორ უნდა ციტირება

გაბაშვილი ნ. (2024). ჯგუფური მუშაობის ძირითადი პრინციპები საკლასო ოთახში. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „განათლება, კვლევა, პრაქტიკა“ შრომები , 5, 189–195. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.21

გამოცემა

სექცია

საგნის სწავლების მეთოდიკა

მსგავსი სტატიები

1 2 3 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.