სოციალური იუმორის ლინგვისტური გააზრებისათვის
DOI:
https://doi.org/10.52340/tuw.2021.446საკვანძო სიტყვები:
იუმორი, სოციალური მედია, იუმორისტული გამონათქვამიანოტაცია
COVID პოსტების თემატიკა საკმაოდ მრავალფეროვანი და მეტად საინტერესო აღმოჩნდა. დაკვირვებამ ცხადყო, რომ სოციალურ ქსელში განთავსებული COVID-19 პოსტების უმრავლესობა ეხება ოჯახურ ურთიერთობებს, რომლებიც სავსეა იუმორისა თუ სარკაზმის შტრიხებით. ეს არც თუ ისე გასაკვირვია, რადგან ადამიანებს მოუწიათ ოჯახურ გარემოში ჩაკეტვა და იუმორისტული მაგალითებმაც სწორედ ამ თემის გარშემო მოიყარა თავი. აგრეთვე, მოიძებნა საგანმანათლებლო და მოგზაურობის თემატიკასთან საინტერესო საანალიზო მასალები.სოციალურ მედიაში არსებული საანალიზო მასალების განხილვის პროცეში მეტად საინტერესო აღმოჩნდა არსებული ტექტსების ლინგვისტური ანალიზი, უფრო ზუსტად კი, მათი გამოხატვის ენობრივი საშუალებების დადგენა-გაანალიზება.დაკვირვებამ აჩვენა, რომ COVID-19 პანდემიასთან დაკავშირებული ტექსტების აგებისას ხშირად იჩენს თავს პარალელიზმი (სიტყვათა გამეორება), მეტაფორა-მეტონიმია, შედარება თუ სხვა დანარჩენი სტილისტურ-გამომხატველობითი საშუალებები. ასევე, მოძიებული მაგალითები მეტად საინტერესო მასალას წარმოადგენს ფსიქო-ლინგვისტური თვალსაზრისით.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Attardo, S., and Raskin, V .1991. Script theory revisi(it)ed: Joke similarity and joke representation model Humor: International Journal of Humor Research, 4(3-4), 293- 347
Dorfles, G. (1968). Kitsch: The World of Bad Taste. New York: Universe.
Freud, S. 1960. Jokes and their relation to the unconscious. London: Routledge & Paul
Gardner, S. 2008 Three ways humor helps in the language classroom. The Language Teacher 32.6
Raskin, V. 1985. Semantic Mechanisms of Humor. Dordrecht: Reidel