თეთრი ფერის ლექსიკური გააზრება ვალერიან გაფრინდაშვილის შემოქმედებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/tuw.2021.444საკვანძო სიტყვები:
სიმბოლო, ფერი, ვალერიან გაფრინდაშვილი, პოეზიაანოტაცია
სტატიაში განხილულია, თუ რა სიმბოლური დატვირთვა აქვს ფერებს მხატვრულ შემოქმედებაში, კერძოდ, პოეზიაში.ჩვენი კვლევის მეთოდოლოგიიდან გამომდინარე, აუცილებლად მივიჩნიეთ ნაშრომში გარკვეული ადგილი დაგვეთმო სიმბოლოს, როგორც ესთეტიკური ნიშნის სემიოტკური ანალიზისთვის. პრობლემის აქტუალურობა გამომდინარეობს იმ მნიშვნელობიდან, რომელიც ლინგვისტურ აზროვნებაში შეიძინა სიმბოლური ნომინაციის ცნებამ.სტატიაში ძირითადი აქცენტი გადატანილია ვალერიან გაფრინდაშვილის პოეზიის ფერთა ამსახველი სიტყვების გააზრებაზე. ფერის სიმბოლიზმი ცვალებადია დროსა და კულტურაში. აქედან გამომდინარე, მისი ბოლომდე შესწავლა ვერ ხერხდება. შეგვიძლია დავასკვნათ, რომ ფერი ესთეტიკური ფენომენია და ე.წ. ,,ნიშნის“ თვისებებს ამჟღავნებს, რომელიც, თავის მხრივ, ფერთა სიმბოლიკის საფუძველს წარმოადგენს. მასალაში მოყვანილია პრაქტიკული მაგალითები.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
გაფრინდაშვილი, ვ. (1990): ლექსები, პოემა, თარგმანები, ესსეები, წერილები მწერლის არქივიდან, თბილისი: ,,მერანი“.
დათაშვილი ლ., ჯალიაშვილი მ. (2014): წერილები მეოცე საუკუნის ქართულ ლიტერატურაზე, ,,მერიდიანი“, თბილისი.
ნოზაძე, ვ. (1954): ,,ვეფხისტყაოსნის ფერთმეტყველება“, ბუენოს–აირესი.
სორდია, ლ. (1996): გალაკტიონ ტაბიძის ფილოსოფიური ლირიკის საკითხები, თბილისი: თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა.
სვანიძე, ნ. (2004): თეთრი ფერის სიმბოლო ტიციან ტაბიძის პოეზიაში, ,,კრიტერიუმი“, №11-12. 94-96.
ჭედია, ე. (2006): ვალერიან გაფრინდაშვილის ფერის სიმბოლიკისათვის, ,,კლასიკური და თანამედროვე ქართული მწერლობა“, №10. 133-142.
ჭილაძე, თ. (1993): პირველად იყო სიტყვა: ესეისტური პროზა, თბილისი: გამომცემლობა ,,საქართველო“.
მალარმე. 1996: Mallarme St., Collected Poems: Bilingual Edition. Translated by Hen¬ry Weinfield. University of California Press. London, 1996.
Internet resourses:
http://www.spekali.tsu.ge/index.php/ge/article/viewArticle/4/34