ფემინისტ პოეტთა ემოციური ენის ლინგვისტური ასპექტები
DOI:
https://doi.org/10.52340/tuw.2022.01.35.07საკვანძო სიტყვები:
linguistics, linguistic aspects, Sylvia Plath, Maya Angelou, feminism, oppressionანოტაცია
ქალები უკვე საუკუნეებია იბრძვიან დამოუკიდებლობისთვის, მათი სოციალური თუ პოლიტიკური თანასწორობისთვის. იმის გამო, რომ მათი უფლებები და თავისუფლება მუდამ უარყოფილი იყო, ისინი საზოგადოების არასრულფასოვან და უმნიშვნელო წევრებად ითვლებოდნენ. ქალთა მიმართ მიზოგინიამ და ჩაგვრამ ერთგავრი ბიძგი მისცა მსოფლიოში ფემინიზმის, როგორც მოძრაობის, ჩამოყალიბებასა და გააღვივებას. შესაბასად, ფემინისტურმა მოძრაობამ ასახვა პოვა ლიტერატურაზე და მის ერთ-ერთ მიმდინარეობად ჩამოყალიბდა დროთა განმავლობაში. ფემინისტური ლიტერატურა მკაფიოდ უსვამს ხაზს, თუ რაოდენ მნიშვნელოვანია ენის, კულტურისა და აზროვნების ურთიერთმიმართება და ურთიერთქმედება. უაღრესად საინტერესო აღმოჩნდა ფემინისტურ პოეზიაზე დაკვირვება და ფემინისტ ქალ-პოეტთა ენის ლინგვისტური ანალიზი, რომელიც გაჟღენთილია სიტყვის თავისუფლებისაკენ ლტოლვით. შესაბამისად, ჩვენი კვლევის მიზანია ფემინისტურ პოეზიაში ემოციური ენის ლინგვისტური ასპექტების გამოკვეთა და მათზე დაკვირვება. კვლევა ეფუძნება ფემინისტი პოეტ ქალთა (მაია ანჯელოუ და სილვია პლატი) შემოქმედების ლინგვისტურ ანალიზს, რის საფუძველზეც გამოიკვეთა იზომორფიზმები და ალომორფიზმები; განისაზღვრა აღნიშნულ პოეტთა წერის სტილი და მთელი რიგი ლინგვისტური მახასიათებლები, რომლებიც ქმნიან ემოციურ ენას და მაღალმხატვრულ ელფერს სძენენ ფემინისტურ შემოქმედებას.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Berenger, Garnica. 2020. “Linguistic Sexism and Society: A Woman’s Representation Through Language.” Language. Text. Society https://ltsj.online/20 20 - 07-2- garnica. Canada
Feminism (n.d.) available at https://www.britannica.com/topic/feminism
From Sylvia Plath to Maya Angelou: Women Who Held the Beacon (n.d.) available at https://devidechu.medium.com/from-sylvia-plath-to-maya-angelou-women-who-held-the-beacon-cf5dc87c43ee
Georgina W, Pretorius J. 1981. linguistic analysis of certain poems by T.S. Eliot A dissertation, Potchefstroom University for Christian Higher Education
Halliday M.A.K 2002. Linguistic Studies of Text and Discourse. Great Britain:MPG Books Ltd.
Koupal R, Kouhi D, Aslrasouli M. 2014. How do Language and Gender Interact? (A Critical Study on the Feminist Theory of Language); International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, Vol. 3, No. 4
Kroløkke Ch, Scott A. 2005. "Three Waves of Feminism: From Suffragettes to Girls." In Contemporary Gender Communication Theories & Analyses: From Silence to Performance; Thousand Oaks, California: SAGE Publications [cites 2022 March 1; Available from: https://webpages.scu.edu/ftp/cmurphy/courses/sctr165/resources/krolokke-and-sorenson_three-waves-of-feminism.pdf].
Leech G.N 1991. A Linguistic Guide to English Poetry. London, New York -Longman
Srivastava K, Chaudhury S, Bhat P S, Sahu S. 2017. Misogyny, feminism, and sexual harassment. Ind Psychiatry J [serial online] 2017 [cited 2022 March 1]; Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6058438/
[Available from: https://hrmars.com/papers_submitted/1283/how-do-language-and-gender-interact-a-critical-study-on-the-feminist-theory-of-language.pdf; cited 2022, February20];