დიფერენცირებული სწავლების განხორციელების პერსპექტივები (დაწყებით საფეხურზე მათემატიკის სწავლების მაგალითზე)
DOI:
https://doi.org/10.52340/idw.2021.542საკვანძო სიტყვები:
დიფერენცირებული სწავლება, მოსწავლეთა მზაობა, მათემატიკის ეფექტიანი სწავლება, დიფერენციაციის საგანი, სასწავლო გეგმის კომპონენტებიანოტაცია
თანამედროვე ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესი დღეს წარმოუდნელია დიფერენცირებული მიდგომების განხორციელების გარეშე. დიფერენცირებული სწავლება, რომელსაც საფუძვლად უდევს სოციალური კონსტრუქტივიზმის ფუძემდებლის, ლევ ვიგოტსკის თეორია მოსწავლის განვითარების უახლოეს ზონებზე, სპეციფიური და საინტერესოდ აქტუალურია ნებისმიერი სასკოლო საგნის სწავლა-სწავლებისას. ამ საკითხის შესახებ არაერთი ნაშრომი, პუბლიკაცია, სტატია შეგვიძლია მოვიძიოთ. თანამედროვეთაგან დიფერენცირებული სწავლების შესახებ საკმაოდ მნიშვნელოვანი, ღირებული ნაშრომები აქვს ამერიკელ პედაგოგს, ვირჯინიის უნივერსიტეტის პროფესორს, ქეროლ ენ ტომლინსონს (Carol Ann Tomlinson). ამიტომ, განათლების წრეებში ქეროლ ენ ტომლინსონი ცნობილია, როგორც დიფერენცირებული სწავლების ,,გურუ“.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
მათემატიკის სწავლების ინოვაციური მეთოდები, (2016), USAID, GPRIED, თბილისი
Tomlinson, C,. & Moon, T. (2013) Assessment and . Student Success in a Differentiated Classroom. Alexandria, VA:ASCD, USA
Tomlinson, C,. (1999) The differentiated classroom : responding to the needs of all learners. Alexandria, VA:ASCD, USA