კირკეს სიმღერა: თვითცნობიერებისა და თვითგაძლიერების გზა მადელინ მილერის „კირკე“-ში
DOI:
https://doi.org/10.52340/idw.2025.52საკვანძო სიტყვები:
კირკე, ხელახალი მითოლოგიური ინტერპრეტაცია, ქალური ქმედითუნარიანობა, თვითცნობიერება, თვითგაძლიერებაანოტაცია
მადელინ მილერის "კირკე" არის ძველი მითოლოგიური ფიგურის ხელახალი რეინტერპრეტაცია, რომელიც ყველაზე ცნობილია ჰომეროსის „ოდისეადან“. კირკეს ტრადიციული წარმოჩენისგან განსხვავებით, სადაც ის გვევლინება როგორცს მომხიბლავი ჯადოქარი, რომელიც აცდუნებს კაცებს და მანიპულირებს მათით, მილერის რომანი მას თვითცნობიერებისა და გაძლიერების მძლავრ სიმბოლოდ აქცევს. რომანში კირკე წარმოდგენილია, როგორც მრავალმხრივი პროტაგონისტი თავისი ტრანსფორმაციული გზით თვითცნობიერების, ქმედითუნარიანობისა და გაძლიერებისკენ. წინამდებარე კვლევა განიხილავს, თუ როგორ ასახავს მილერი კირკეს თვითაღმოჩენის მოგზაურობას, ხაზს უსვამს პროტაგონისტის შინაგან და გარეგან ბრძოლებს, რომლებიც განსაზღვრავს მის ხასიათს. მილერის კირკეს გამოყენება, როგორც მეტამორფოზის სიმბოლოსი, უზრუნველყოფს მომხიბლავ ნარატივს, რაც რომანს ხდის არსებითი წვლილის შემტანად ანტიკური ქალების თანამედროვე ინტერპრეტაციაში. წინამდებარე ნაშრომი იკვლევს კირკეს თვითცნობიერებისა და აღმოჩენის მოგზაურობას, იძიებს, თუ როგორ გადის იგი ტრანსფორმაციას მარგინალიზებული ნიმფიდან ავტონომიურ და ქმედითუნარიან ჯადოქრამდე, რომელიც წარმოადგენს ქალური სიძლიერის და გამძლეობის სიმბოლოს. ეს ხელს უწყობს მითოლოგიის აქტუალურ გამოყენებას ფემინისტურ ჭრილში და ლიტერატურაში ქალი პერსონაჟების ცვლად როლთან დაკავშირებულ აქტუალურ საკითხებს წამოწევს წინ.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Campbell, J. (2008). The Hero with a Thousand Faces (3rd ed.). New World Library; Joseph Campbell Foundation.
Alanka, Ö. (2015). God Hermes as the Messenger Archetype. Journal of Academic Social Science Studies (39), 337-346. doi:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3091
Belenli, P. K. (2024). An Island of One’s Own: Home and Self-Fulfilment in Madeline Miller’s Circe. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 23(2), 527 - 541. Retrieved from https://doi.org/10.21547/jss.1345559
Blum-Sorensen, J. (2023). The Future is Female: Circe, Augustus, and the Prehistory of Rome. Classical World, 17(1), 17- 48. Retrieved from https://dx.doi.org/10.1353/clw.2023.a912762
Etiz, T. (2023). The Laugh of Circe: An Ecriture Feminine Journey to the Madeline Miller’s Retelling. Eurasian Journal of English Language and Literature, 5(2), 40-49. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jell
FitzGibbon, B. (2022). Relationality Reimagined: Madeline Miller’s Circe As Revisionist Myth. Western Tributaries, 7, 1-9.
Franklin, M. (2023, May 18). Transforming Circe: Latin Influences on the Depiction of a Sorceress in Renaissance Cassone Narratives. Arts, 12(105), 1-14. Retrieved from https://doi.org/10.3390/
Gabriel, B. (2020, December). Exploring Campbell hero’s journey in the light of two selected epic poems: Beowulf and The Mwindo epic. International Journal of English Literature and Social Sciences, 5(6), 1808-1817. doi:10.22161/ijels.56.3
Hartman, D., & Zimberoff, D. (2009). The Hero's Journey of Self-transformation: Models of Higher Development from Mythology. Journal of Heart-Centered Therapies, 12(2), 3-93. doi: 425-391-9716
Lavach, H. (2020). The Evolution of Hermes His Influences and Appearance from the Archaic to Classical Periods. Student Research Submissions(333), 1-50. Retrieved from https://scholar.umw.edu/student_research
Liang, M. (2017, September). The Making of Odysseus the Hero in Homer’s Odyssey. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 6(7), 42-48. Retrieved from https://doi.org/10.7575/aiac.ijalel.v.6n.7p.42
London, M., Sessa, V., & Shelley, L. (2022). Developing Self-Awareness: Learning Processes for Self- and Interpersonal Growth . Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 10(1), 260-290. doi:10.1146/annurev-orgpsych-120920-044531
Macmillan, C. (2019). The Witch(ES) of Aiaia: Gender, Immortality and the Chronotope in Madeline Miller’s Circe. Gender Studies, 18(1), 27-38. doi:10.2478/genst-2020-0002
Miller, M. (2018). Circe. New York: Bloomsbury Publishing PLC.
Patsalidis, S. (2011, December). Looking Back to Greece: Exiles in the Ancient World. Critical Stages The IATC Webjournal(5), 1-6.
Pavel, T. (1998). Exile as Romance and as Tragedy. In S. R. Suleiman, & S. R. Suleiman (Ed.), Exile and Creativity: Signposts, Travelers, Outsiders, Backward Glances, (pp. 25-36). New York: Duke University Press. doi:doi.org/10.1515/9780822379829-003
Plumwood, V. (1993). Feminism and Mastery of Nature. (T. Brennan, Ed.) London: Routledge.
Qasim, A. R., & Rahayu, A. C. (2021). Patriarchal culture in Madeline Miller’s Circe. Proceedings of Undergraduate Conference on Literature, Linguistic, and Cultural Studies (UNCOLLCS) (pp. 226-232). Semarang: Semarang: Bem Fakultas Ilmu Budaya Universitas Dian Nuswantoro.
Rivers, A. (2022, February). Circe’s Garden: Rewriting Epic and Revolutionary Time. Comparative Critical Studies , 19(1), 7-26.
Rojas, M. S., Nuñez, J. A., & Erices, G. N. (2015, May 27). Philosophical and Psychopathological Perspective of Exile: On Time and Space Experience. Frontiers in Psychiatry, 7(78), 1-4. doi:10.3389/fpsyt.2015.00078
Rufo, K. M. (2016, November). Circe’s Understanding of Rape Victims in Ovid’s Metamorphoses. New England Classical Journal, 43(4), 203-240. Retrieved from https://crossworks.holycross.edu/necj/vol43/iss4/3
Sarwar, R., & Fatima, S. (2022, July). Madeline Miller’s Circe: A Feminist Stylistic Approach. Perennial Journal of History (PJH), 3(2), 337-359. Retrieved from https://doi.org/10.52700/pjh.v3i2.128
Stucky, E. (2022). Cultural and Personal Inheritance: Generational Trauma in Madeline Miller's Circe. The Cardinal Edge, 2(1), 19-24. Retrieved from https://ir.library.louisville.edu/tce/vol2/iss1/5
Sunny, S., & Narayana, S. (2024, May 4). Reimagining Circe: Subversion of Patriarchal Mythic Patterns in Louise Gluck’s Circe’s Power. Literary Voice, 2(1), 67-76. Retrieved from https://doi.org/10.59136/lv.2024.2.1.8
Swartzentruber, A. (2023). AChoice to Make: The Portrayal of Female Characters' Agency and Emotion in Madeline Miller's Circe and Anaïs Mitchell’s Hadestown . English Senior Papers(24), 1-49. Retrieved from https://pillars.taylor.edu/english-student/24/
Thomas, M. (2021). “I Will Not Be Silenced”: Voice and Autonomy in Madeline Miller's Circe. The Macksey Journal, 2(7), 1-25.
Vaitiekūnaitė, J. (2022). Bewitched: Form and Female Agency in Madeline Miller’s “Circe”. Vilnius: Vilnius University Press.
Volpato, M. (2022). Columbia Journal of Literary Criticism. Retrieved from CJLC: https://c-j-l-c.org/portfolio/playing-with-fire/
Webster, A. D. (1893). Circe. In A. D. Webster, Portraits (pp. 14-23). London: Macmillan and Co.
Wilder, U. M. (2021, April 6). Odysseus, the Archetypal Spy. International Journal of Intelligence and CounterIntelligence, 34(4), 799-815. Retrieved from https://doi.org/10.1080/08850607.2020.1847517
Yarnall, J. (1989). The Transformations of Circe: The History of an Archetypal Character. Montreal: McGill University Press.
Zalewska-Jura, H. (2018, September). Circe and Rome. The Origin of the Legend. Studia Ceranea Journal of the Waldemar Ceran Research Centre for the History and Culture of the Mediterranean Area and South-East Europe, 8(8), 77–87. doi:10.18778/2084-140X.08.04


