ხანძრით განპირობებული საგანგებო სიტუაციის მართვა ერთგვირაბიანი კომბინირებული სავენტილაციო სისტემის პირობებში
PDF (ქართული) (English)

როგორ უნდა ციტირება

ომარ ლანჩავა, ნ. ბოჭორიშვილი, გ. ნოზაძე, მ.ჯანგიძე, ნ. არუდაშვილი, & სვეტლანა დ. (2021). ხანძრით განპირობებული საგანგებო სიტუაციის მართვა ერთგვირაბიანი კომბინირებული სავენტილაციო სისტემის პირობებში. ქართველი მეცნიერები, 3(1). https://doi.org/10.52340/gs.02.21.286

ანოტაცია

ნაშრომში განხილულია ერთგვირაბიანი სავენტილაციო სისტემის ნახევრად განივი და განივი სქემები და მოსალოდნელი საგანგებო სიტუაციების ფაზები, რომლებიც თავს იჩენენ ხანძრისას. რიკოთის გვირაბის პირობებისათვის დადგენილია, რომ ადგილი აქვს ბუ­ნებ­რი­ვად და ან­თრო­პო­გე­ნუ­რად მი­მდი­ნა­რე პრო­ცე­სე­ბის ნორ­მა­ლუ­რი მსვლე­ლო­ბი­დან გადა­ხრის აკუ­მუ­ლა­ციას, ხოლო საგანგებო სიტუაციის პრევენციის ზომად შემოთავაზებულია განრიგის დაწესება საშიში ტვირთებისათვის, რასაც დიდი მნიშვნელობა ენიჭება კვამლისა და ტოქსიკური ნივთიერებების არინებისა და ადამიანების სიცოცხლის გადარჩენისათვის სატრანსპორტო გვირაბში, ან მის არეალში მომხდარი ხანძრისას. გვირაბის სავენტილაციო სისტემის დამუშავების მიზნით მნიშვნელოვანია მისი ფუნქციური შესაძლებლობების დადგენა საგანგებო სიტუაციის სამართავად, როგორც ხანძრის საწყის სტადიაზე, ასეე სრული სიმძლავრის შემთხვევვაში.   

https://doi.org/10.52340/gs.02.21.286
PDF (ქართული) (English)

წყაროები

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe, Report TRANS/AC.7/9, 2001. 59 p.

The White Book 2001, Published in April 24, 2001, Sweet & Maxwell Ltd, ISBN 10: 0421745800, ISBN 13:9780421745803.

Theologitis D.. Eurotransport, 2005, ¹ 3. рp. 16 – 22.

ო. ლანჩავა, ი. გვენცაძე. ხანძრის გავლენის შემცირების გზები სატრანსპორტო გვირაბებში ევაკუაციის განსახორციელებლად. “სამთო ჟურნალი”, N2 (29), თბილისი, 2012, გვ. 75-77.

Haack A. Fire Protection in Traffic Tunnels: General Aspects and Results of the EUREKA Project, TUNNELING AND UNDERGROUND SPACE TECHNOLOGY, 1998, Volume 13, № 2. pp. 377-381.

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe, Report TRANS/AC.7/11, 2002. 6 p.

Distribution analysis of the fire severity characteristics of single passenger road vehicles using heat release rate data. http://www.firesciencereviews.com/content/2/1/5. Published: September, 2013.

ო. ლანჩავა, გ. ნოზაძე, ნ. ბოჭორიშვილი, ზ. ლებანიძე, ნ. არუდაშვილი. საავტომობილო გვირაბში ძლიერი ხანძრის მიერ გამოწვეული საფრთხის ანალიზი. “სამთო ჟურნალი”, N1 (32), თბილისი, 2014, გვ. 86-89.

O.A. Lanchava. Hygroscopic heat and mass transfer in underground structures, GTU, Tbilisi, 1998, p. 272.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2021 O. A. Lanchava, N. Bochorishvili, G. Nozadze, M. Jangidze, N. Arudashvili, ს. დემეტრაშვილი

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...