ხანძრის გავლენის შემცირების გზები სატრანსპორტო გვირაბებში ევაკუაციის განსახორციელებლად
PDF (English)

როგორ უნდა ციტირება

ლანჩავა ო. ., & გვენცაძე ი. (2021). ხანძრის გავლენის შემცირების გზები სატრანსპორტო გვირაბებში ევაკუაციის განსახორციელებლად: ბეჭდური ვერსია გამოქვეყნებულია: სამთო ჟურნალი #2(29), 2012. ქართველი მეცნიერები, 2(2). https://doi.org/10.52340/gs.02.20.269

ანოტაცია

კომპიუტერული მოდელირების გზით, CFD მოდელების მეშვეობით, შესწავლილია ხანძრისა და წვის პროდუქტების გავრცელების ხასიათი გვირაბის პროფილისა და გრძივი გრადიენტის, სავენტილაციო სისტემის ტიპის, თერმული გრავიტაციის ეფექტით აღძრული ჭავლის და სხვა მნიშვნელოვანი პარამეტრების მიხედვით. დადგენილია, რომ ევაკუაციის განხორციელების მიზნებისათვის შესაძლებელია თერმული გრავიტაციის ეფექტის გამოყენება მაშინ, როცა იგი აღძრავს სავენტილაციო ნაკადის საპირისპირო ჭავლს, რაც შესაძლებლობას ქმნის ხანძრის კერაზე ნულის ტოლი გახდეს ჰაერის სიჩქარე და გახანგრძლივდეს ევაკუაციის შესაძლებლობის პერიოდი. იმავე ეფექტის მიღწევა შეიძლება ტრანსფორმირებადი სისტემით სარგებლობის შემთხვევაში, როცა სისტემა გამოყენებამდე დაკეცილი არის კომპაქტურად, ხოლო გაშლის შემდეგ გადაფარავს გვირაბის პერიმეტრს, ახდენს ხანძრის კერის იზოლირებას და აფერხებს ხანძრისა და წვის პროდუქტების გვირაბში გავრცელებას.

https://doi.org/10.52340/gs.02.20.269
PDF (English)

წყაროები

Ланчава О.А.‚ Гвенцадзе И.Т. К вопросу управления чрезвычайными ситуациями в транспортных тоннелях. «Транспорт», N 1-2 (37—38), Тбилиси, 2010. c. 18-21.

Ланчава О.А.‚ Лебанидзе З.Б. По поводу коллапса системы вентиляции тоннеля при сильном пожаре. «Транспорт», № 3-4 (31-32), Тбилиси, 2008. c. 29-31.

UN, Economic and Social Council, Economic Comission for Europe, Multidisciplinary Group of Experts on Safety in Tunnels, Report TRANS/AC 7/11, February, 2002.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2021 O. A. Lanchava, I. Gvencadze

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...