სასკოლო კულტურის ფორმირების გამოწვევები და განვითარების გზები

საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სისტემაში განათლების რეფორმების დაწყებიდან დღემდე უკვე მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა. ეროვნული სასწავლო გეგმა, რომელიც განათლების რეფორმის მიზნების მისაღწევად მთავარ ინსტრუმენტს წარმოადგენს, განსაზღვრავს სავალდებულო მოთხოვნებს სასკოლო საზოგადოების მიმართ 3 მიმართულებით: სწავლა-სწავლების პროცესის ორიენტირება მოსწავლის პიროვნულ განვითარებაზე; სასწავლო პროცესის დაფუძნება კონსტრუქტივისტულ საგანმანათლებლო პრინციპებზე; ზრუნვასა და მხარდაჭერაზე ორიენტირებული სასკოლო კულტურის ჩამოყალიბება. სკოლის ორგანიზაციული კულტურის თავისებურებებისა და ქცევის შესწავლას ტრადიციულად მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს უცხოურ კვლევებში, რომელიც ეხება სკოლის მართვის სფეროს, თუმცა ქართულ სამეცნიერო პრაქტიკაში ეს პრობლემა ფაქტიურად
არ არის დამუშავებული. კვლევის მიზანს წარმოადგენს საქართველოს საჯარო და კერძო სკოლებში სკოლის ორგანიზაციული კულტურის შესწავლა, ანალიზი და ზრუნვასა და მხარდაჭერაზე ორიენტირებული სასკოლო კულტურის ჩამოყალიბების საფუძვლების
შემუშავება, რაც მიმართულია სკოლის კონცეპტუალურ მთლიანობის შენარჩუნებაზე, ეფექტურ მუშაობასა და მისიის რეალიზებაზე, რომელიც ეფუძნება ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს. სტატიაში განხილულია ორგანიზაციული კულტურის არსი, საქართველოს სკოლებში მისი ხილული გამოვლინებები, ორგანიზაციული კულტურის ტიპოლოგიზაცია, რისი ცოდნა მნიშვნელოვანია როგორც სკოლის ხელმძღვანელის, ისე პედაგოგიური კოლექტივისთვის, ასევე, ხელს შეუწყობს იმის განსაზღვრას, რა არის დასაშვები და რა დაუშვებელი ამა თუ იმ კულტურის ფარგლებში.
Downloads
Metrics
No metrics found.
1. Order of the Minister of Education of Georgia of 24.05.2016, on the Approval of the National Curriculum, [online], available at:
https://matsne.gov.ge/ka/document/view/3285991?publication=0 (last accessed 07.05.23).William G. Ouchi,(1981), Theory Z:How American Business Can Meet the Japanese Challenge, 227
Thomas J. Sergiovani, School Leadership. Perspectives on the Thoughtful Application of Theoretical Knowledge in Practice, Sixth Edition, Ilia University, San Antonio, Texas, 506, [Online], Available at: https://library.iliauni.edu.ge/wp-content/uploads/2017/03/skolis-khelmdzghvaneloba.pdf, (last accessed 07.05.23).
3. Geert Hofstede and Geert Jan Hofstede (2011), Cultures and Organizations: The Software of the Mind, Ilia State University, Tbilisi, pp. 17-19
Berika Shukakidze, Nato Ingorokva, Manana Ratiani, Khatuna Barabadze, Ekaterine Kvirikashvili, Sopiko Lobzhanidze and Natia Natsvlishvili (2021), Modern School Management, National Center for Teacher Professional Development, Tbilisi, 308, [online], available at http://mastsavlebeli.ge/wp-content/uploads/2021/11/Book-Tanamedrove-sklois-martva-web.pdf, (last accessed 07.05.23).
საავტორო უფლებები (c) 2025 ქართველი მეცნიერები

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .