Abstract
Here in this work are discussed practical aspects of Electronic Learning. Moodle LMS (Learning Management System), which is an open teaching system and spreads free of charge, is chosen as a research tool. The main pedagogical and technological aspects of the system are presented here. Some special explanations are needed for its installation on the local internet space; Here are presented recommendations for a special activity of the teaching course, namely for planning and constructing stages of an adaptive “ lecture” -Lesson. Here are also presented a teacher’s and a student’s positions in the local server environment of the Moodle-LMS. Moreover, in this work is discussed the advantage of using the practical model of the “Lesson” in the ” Moodle auditorium” compared to having it in a traditional auditorium. All these are discussed considering both - students’ active involvement in the studying process, as well as for their independent working process under non-synchronous, local conditions. The instructions, which are presented in this work, enclose additional presentational resource links prepared and shared in Cloud Storage by the author. This allows a reader to become more familiar with details of the essential information.
References
Documentation (2023)
https://docs.moodle.org/402/en/Main_page
https://docs.moodle.org/402/en/Course_homepage
https://docs.moodle.org/402/en/Activities
https://docs.moodle.org/402/en/Lesson_activity
Moodle 4.0 course creation (2021) https://docs.moodle.org/dev/images_dev/2/2b/Moodle_4.0_course_creation.pdf
Spring 2023 Moodle 4.0 Update Help Guide . Center for Learning & Teaching
ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2018). MOODLE-LMS პედაგოგიური და ტექნოლოგიური ასპექტები. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. UDC(უაკ) -37.091.315.7 ზ-392; ISBN 978-9941-26-330-9; 0179 თბილისი: გამომცემლობა „უნივერსალი“, E-mail: universal@internet.ge. (გვ. რაოდ.: 110)
ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2018). MOODLE-LMS ონლაინ-კურსის გზამკვლევი. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. UDC(უაკ) -37.091.315.7 ზ-392; ISBN 978-9941-26-330-9; 0179 თბილისი: გამომცემლობა „უნივერსალი“, E-mail: universal@internet.ge. (გვ. რაოდ.: 100)
ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2017, ოქტომბერი). ინტერაქტიური ტესტირების ტექნოლოგია - ელექტრონული სასწავლო მართვის სისტემა - MOODLE. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი.
IV საერთაშორისო საერთაშორისო კონფერენცია “კულტურათშორისი დიალოგები“ შრომების კრებული. გვ.242-247 www.tesau.edu.ge უაკ(UDC)008.1 კ-999; ISSN 2233-3401; 9772233340000. გამომცემლობა - „მერიდიანი“, თბილისი.
ზაქარიაშვილი, მ. (2018, ივნისი). საერთაშორისო პროექტში - „უმაღლესი განათლების ხელმისაწვდომობის პროგრამების შემუშავება მოწყვლადი ჯგუფებისა და რეგიონებისათვის - DARE (Developing programs for Access of Disadvantaged groups of people and Regions to Higher Education) Erasmus+“ ისრაელი, ჰაიფას უნივერსიტეტი – თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის MOODLE-LMS ციფრული სასწავლო გარემოს ჩართულობის შესახებ. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სამეცნიერო შრომების კრებული, ტომი N1 (31), გვ. 139-143 http://tesau.edu.ge/files/8/2018.pdf
ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი ი. (2017, ივლისი). ელექტრონული სასწავლო გარემოს პედაგოგიური და ტექნოლოგიური ასპექტები MOODLE-LMS . აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ქუთაისი, საქართველო. VIII საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენცია „ინტერნეტი და საზოგადოება“ . www.inso.ge ინსო-2017. კონფერენციის მასალები. გვ. 222-227 ქუთაისი, საქართველო. ISBN 978-9941-408-85-4.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Georgian Scientists