Electronic Learning Practice MOODLE -LESSON
PDF

Keywords

Moodle
LMS
Adapted LESSON
Asynchronous e-learning

Categories

How to Cite

Zakariashvili, M. (2024). Electronic Learning Practice MOODLE -LESSON. Georgian Scientists, 6(1), 103–111. https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.01.13

Abstract

Here in this work are discussed practical  aspects of Electronic Learning. Moodle LMS (Learning Management System), which is  an open teaching system and spreads free of charge,  is chosen  as a research tool. The main pedagogical and technological aspects of the system are presented here. Some special explanations are needed for its installation  on the local internet space; Here are presented recommendations for a special activity of the teaching course, namely  for planning and constructing  stages of an adaptive “ lecture” -Lesson. Here are also presented  a teacher’s and a student’s positions in the local server  environment of the Moodle-LMS. Moreover, in this work is discussed the advantage of using the practical model  of the “Lesson” in the ” Moodle auditorium” compared to having it in a traditional auditorium. All these are discussed considering both - students’ active involvement in the studying process, as well as for their independent working process under non-synchronous, local conditions. The instructions, which are presented in this work, enclose additional  presentational resource links prepared and shared in  Cloud Storage by the author. This allows a reader to become more familiar with details of the essential information.

https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.01.13
PDF

References

Documentation (2023)

https://docs.moodle.org/402/en/Main_page

https://docs.moodle.org/402/en/Course_homepage

https://docs.moodle.org/402/en/Activities

https://docs.moodle.org/402/en/Lesson_activity

Moodle 4.0 course creation (2021) https://docs.moodle.org/dev/images_dev/2/2b/Moodle_4.0_course_creation.pdf

Spring 2023 Moodle 4.0 Update Help Guide . Center for Learning & Teaching

https://www.occc.edu/wp-content/uploads/Spring-2023-Moodle-4.0-Update-Help-Guide-for-Instructors-1.pdf

ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2018). MOODLE-LMS პედაგოგიური და ტექნოლოგიური ასპექტები. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. UDC(უაკ) -37.091.315.7 ზ-392; ISBN 978-9941-26-330-9; 0179 თბილისი: გამომცემლობა „უნივერსალი“, E-mail: universal@internet.ge. (გვ. რაოდ.: 110)

ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2018). MOODLE-LMS ონლაინ-კურსის გზამკვლევი. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. UDC(უაკ) -37.091.315.7 ზ-392; ISBN 978-9941-26-330-9; 0179 თბილისი: გამომცემლობა „უნივერსალი“, E-mail: universal@internet.ge. (გვ. რაოდ.: 100)

ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი, ი. (2017, ოქტომბერი). ინტერაქტიური ტესტირების ტექნოლოგია - ელექტრონული სასწავლო მართვის სისტემა - MOODLE. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი.

IV საერთაშორისო საერთაშორისო კონფერენცია “კულტურათშორისი დიალოგები“ შრომების კრებული. გვ.242-247 www.tesau.edu.ge უაკ(UDC)008.1 კ-999; ISSN 2233-3401; 9772233340000. გამომცემლობა - „მერიდიანი“, თბილისი.

ზაქარიაშვილი, მ. (2018, ივნისი). საერთაშორისო პროექტში - „უმაღლესი განათლების ხელმისაწვდომობის პროგრამების შემუშავება მოწყვლადი ჯგუფებისა და რეგიონებისათვის - DARE (Developing programs for Access of Disadvantaged groups of people and Regions to Higher Education) Erasmus+“ ისრაელი, ჰაიფას უნივერსიტეტი – თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის MOODLE-LMS ციფრული სასწავლო გარემოს ჩართულობის შესახებ. თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სამეცნიერო შრომების კრებული, ტომი N1 (31), გვ. 139-143 http://tesau.edu.ge/files/8/2018.pdf

ზაქარიაშვილი, მ., ჭიჭაშვილი ი. (2017, ივლისი). ელექტრონული სასწავლო გარემოს პედაგოგიური და ტექნოლოგიური ასპექტები MOODLE-LMS . აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ქუთაისი, საქართველო. VIII საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენცია „ინტერნეტი და საზოგადოება“ . www.inso.ge ინსო-2017. კონფერენციის მასალები. გვ. 222-227 ქუთაისი, საქართველო. ISBN 978-9941-408-85-4.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Georgian Scientists

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...