მედიაგანათლება თუ მედიაწიგნიერება - ტერმინოლოგიური განმარტებისათვის
DOI:
https://doi.org/10.52340/spectri.2022.20საკვანძო სიტყვები:
მედიაგანათლება, მედიაწიგნიერება, ახალი ჰუმანიზმი, მედიაცნობიერება, მედიამენტალიტეტიანოტაცია
21 საუკუნის დასაწყისში მომხდარმა სამეცნიერო-ტექნოლოგიურმა რევოლუციამ ძირეული ცვლილებები გამოიწვია მედიის სფეროშიც. ტრანსფორმირებული მედიაპეიზაჟის პირობებში და, რაც მთავარია, დროის საკმაოდ მოკლე პერიოდის გათვალისწინებით, მედიამკვლევარებს გაუჭირდათ გარკვეული პროცესებისა და მოვლენების ადეკვატურად შეფასება, ასევე მოუწიათ უკვე დამკვიდრებული ტერმინებისათვის გადახედვა ახალი ციფრული რეალობის გათვალისწინებით. რაც შეეხება მედიასაგანმანათლებლო მოძრაობას, ტერმინოლოგიური თვალსაზრისით, ქაოსური მდგომარეობა აქ უკვე თითქმის ოთხი ათეული წელია გრძელდება. მხედველობაში გვაქვს ის ფაქტი, რომ დღემდე ღიად რჩება ამ მეტად მნიშვნელოვანი სფეროსათვის ერთიანი სახელწოდების საკითხი. დღემდე მედიამკვლევარებს შორის, ამ თვალსაზრისით, აზრთა შეუთანხმებლობაა. თუმცა პრობლემას მხოლოდ სხვადასხვა სახელი კი არა, შედარებით აღიარებული ტერმინებისადმი განსხვავებული მიდგომა განაპირობებს.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
www. fb.com/mediadevelopmentfoundation;
Media education Draft recommendation.n www.mediagram.ru/. Doc. 8753.6 June 2000.
Федоров А.В. , Новикова А.А. Медиаобразование в ведущих странах Запада. Таганрог; 2005. 270.
Антипина Н.Л., Герасимова Г.И., and Мурзина Е.В.. "Исследование медийно-информационной грамотности российских подростков" Вестник Сургутского государственного педагогического университета; 2 (65), 2020: 42-49.
Игнатов Петр Александрович. "Педагогические условия формирования медиаинформационной грамотности педагога дополнительного образования" Вестник Оренбургского государственного университета; 5 (223), 2019: 27-31
.Recommendations Addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization UNESCO. In: Education for the Media and the Digital Age;