აუდიოვიზუალური კულტურის ფორმირება და მისი ტექნოლოგიური მიღწევები

აუდიოვიზუალური კულტურის ფორმირება და მისი ტექნოლოგიური მიღწევები

ავტორები

  • თეა ჭანტურია საქართველოს შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/spectri.2022.19

საკვანძო სიტყვები:

აუდიოვიზუალური კულტურა, ტექნოლოგიური გარდაქმნები, ონლაინ პლატფორმები, ვირტუალური რეალობა

ანოტაცია

სტატია ეხება აუდიოვიზუალური კულტურის განვითარებას და მის ტექნოლოგიურ მიღწევებს. იმისთვის, რომ გაანალიზებული იყოს აუდიოვიზუალური შემოქმედება, მისი სპეციფიკა, ტიპები, ჟანრები, ეკრანული სახეები, შესაძლებლობები, მისია, ფუნქციები, საზოგადოებასთან ურთიერთქმედება, ძალაუფლების მასშტაბი, ტრანსფორმაცია, აუცილებელია, აუდიოვიზუალური კულტურის გენეზისის და მისი ტექნოლოგიური განვითარების კანონების განხილვა.განხილვის შედეგად ირკვევა, რომ  ეკრანი არის სამყაროს სახე, რომელიც აყალიბებს საკუთარ კულტურას, ქმნის ახალ იდეებს ცხოვრებისეული მოვლენების შესახებ, თავისი ინტერპრეტაციით და კორექტირებით ადგილის და დროის მიხედვით, როგორც ერთგვარი პროდუქტიული ფენომენი. თანამედროვე გარემოში ადამიანის არსებობა დამოკიდებული ხდება ეკრანზე.  რაც შეეხება აუდიოვიზუალურ ტექნოლოგიას, არ არსებობს ადამიანის ინდივიდუალური და სოციალური ცხოვრების სფერო, რომელშიც ის არ თამაშობდეს მნიშვნელოვან როლს.  შეიძლება ითქვას, რომ დღევანდელ სამყაროში აუდიოვიზუალური ტექნოლოგია ადამიანის პროდუქტიული ძალების და კულტურული განვითარების ნაწილს წარმოადგენს. 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფია

თეა ჭანტურია, საქართველოს შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტი

დოქტორანტი

წყაროები

Agafonova N. Screen Art:Artistic And Communicative Specificity. Minsk 2009. p273.

Banse G. Grunwald A. Technik und Kultur. 13 septembre 2010. p238.

Baudrillard J. Simulacra and Simulation (The Body, In Theory: Histories of Cultural Materialism).University of Michigan Press. December 22, 1994. p164

Bondarenko E. Audiovisual Education Monograph. Interpretation of Audiovisual Information. 2001. pp. 14-15.

Carolyn Marvin, When Old Technologies Were New: Thinking About Electric Communication in the Late Nineteenth Century (New York: Oxford, 1988) especially. p222.

Conboy M. Global Tabloid, Culture And Technology. April 19, 2021. p234.

Fagundes D. AudioVisual Collage: A computational Framework For Audiovisual Composition and Computational Art. London, United Kingdom. August 2017. p191.

George Gilder, “Telecosm: the New Rule of Wireless,” Forbes Asap. March 29, 1993. p107.

Heidegger M. Die Frage Nach Der Technik. Grin Verlag Gmbh. June 4, 2008. p24.

Hellige H. Technikprognosen Und Technikentwicklung In Der Kommunikations - Und Informationstechnik: Ein Rückblick Auf Die Letzten 50 Jahre. Berlin 19. Dezember 2003. p20.

https://www.britannica.com/

https://www.elon.edu

https://www.marshallmcluhan.com

Kirillova N. Audiovisual Creativity. Ekaterinburg. 2021. p85.

Kirillova N. Audiovisual Creativity. Ekaterinburg. 2021. p94.

Kovaleva S. Media image of the screen in the post-modern space: socio-philosophical analysis. Saransk. 2013. p157

Mankovskaya N. Bychkov B. Contemporary Art as a Phenomenon of Technogenic Civilization. 2011. p87

Neumann J. The Computer and the Brain. Yale University Press. August 28, 2012. p144.

Organisation For Economic Co-Operation And Development. 21st Century Technologies Promises And Perils Of A Dynamic Future. Paris. 1998. p174.

Razlogov K. New audiovisual technologies. 2005. p488

Razlogov. K. Screen art. From Cinematography to the Internet. 2010. p 304.

Virilio P. La Machine De Vision. Galilee. October 18, 1988. p172.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-06-15

გამოცემა

სექცია

ჟურნალისტიკა, ხელოვნება და ჰუმანიტარულ მეცნიერებები
Loading...