სასტუმრო მომსახურების ინდუსტრიის სტანდარტები: მეთოდოლოგიურ- პრაქტიკული ასპექტები

სასტუმრო მომსახურების ინდუსტრიის სტანდარტები: მეთოდოლოგიურ- პრაქტიკული ასპექტები

ავტორები

  • ელისაბედ ბალიაშვილი საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტის ბიზნესისა და ტექნოლოგიების სკოლა
  • ნანა კაციტაძე თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml https://orcid.org/0000-0002-7870-1291

DOI:

https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.56.01

საკვანძო სიტყვები:

სასტუმრო ინდუსტრია, სასტუმროთა კლასიფიცირება, მომხმარებელთა კმაყოფილება, სასტუმროს მომსახურების საერთაშორისო და კორპორატიული სტანდარტები

ანოტაცია

ეკონომიკური დარგების გრძელვადიანი კონკურენტული განვითარებისათვის  „სტანდარტი“ მსოფლიოში წარმოადგენს მეტად ღირებულ ინსტრუმენტს. კვლევა მიზნად ისახავს საქართველოს სასტუმრო მომსახურების სფეროში მარეგულირებელი სტანდარტებისნალიზს და მათი გავლენის დადგენას  მის ხარისხზე.

ნაშრომში შესწავლილია და გაანალიზებულია მსოფლიოში ფართოდ აღიარებული ძირითადი და დამხმარე  ISO სტანდარტები,  მარეგულირებელი  დოკუმენტები და მუშაობის პრინციპები სასტუმრო მომსახურების ინდუსტრიასთან მიმართებით, ასევე ლიდერ საერთაშორისო სასტუმრო ქსელების კორპორაციული სტანდარტები.

სტატიაში  მსოფლიოს და საქართველოს სასტუმრო მომსახურების  ინდუსტრიის მარეგულირებელი სტანდარტების შედარებითი  ანალიზის საფუძველზე  დადგენილია საქართველოს სასტუმრო ინდუსტრიის თავსებადობა საერთაშორისო პრაქტიკასთან, რომლის შედეგადაც სფეროსთან მიმართებაში   გამოვლენილია  შემდეგი პრობლემები:

  • საქართველოს კანონმდებლობაში სასტუმრო მომსახურების სავალდებულო ეროვნული დარგობრივი სტანდარტი ამ ეტაპზე არ არის შემუშავებული;
  • საერთაშორისო დონეზე აღიარებული  რეიტინგული სისტემის მოთხოვნებზე დაქვემდებარებით მუშაობა მხოლოდ ნებაყოფლობითია.

      აღნიშნული გარემოება თანამედროვე გამოცდილი მომხმარებლისთვის, რომელსაც შეუძლია შედარება მოახდინოს ანალოგებთან, სასტუმროს მიერ გადაჭარბებული პოზიციონირების შემთხვევაში  იწვევს უკმაყოფილებას და ეს განწყობა ვრცელდება ტურისტული დანიშნულების ადგილის საერთო აღქმაზე, რაც დამაზიანებელია ქვეყნის ტურისტული იმიჯისთვის. 

შესაბამისად, ნაშრომის თემატიკა და გამოვლენილი პრობლემები საყურადღებოა საქართველოში ტურიზმის დარგის განვითარებით დაინტერესებული სუბიექტებისათვის და კველვის საფუძველზე გაცემული რეკომენდაციები შესაძლებელია გამოყენებული იქნეს  გამოვლენილი პრობლემების გადაჭრის ეფექტიანი გზების გამოსავლენად.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფიები

ელისაბედ ბალიაშვილი, საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტის ბიზნესისა და ტექნოლოგიების სკოლა

ეკონომიკის აკადემიური დოქტორი, საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის  უნივერსიტეტის ბიზნესისა და ტექნოლოგიების სკოლის პროფესორი.

ნანა კაციტაძე, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორი

წყაროები

Baliashvili, E. (2023). Constituent elements of personnel policy system and its regulation in Georgian tourism and hospitality industry. EKONOMISTI, 3 VOLUME XIX; ISSN 1987-6890., ISSN 2346 8432.

Baliashvili, E. (2025). Hotel Personnel as the Key to Competitiveness in Hotel Services!!! International Scientific-Practical Multidisciplinary Conference SEU. SEU & SCIENCE, Scientific peer-reviewed Journal #19; ISSN 1987-8591.

Georgian Law on Tourism. (2023). Retrieved from: https://api.gnta.ge/storage/files/doc/sak-art-velos-kanoni-turizmis-shesaxeb.pdf. https://gnta.ge

Hayes , D., Ninemeier, J., & Miller , A. (2016). Hotel Operations Management 3rd Edition. Publisher Pearson ISBN-13 978-0134337623.

Hewitt, E. (2008). "Star quality: what’s in the rating?". Independent Traveller.

HORECA . (2018). HORECA - HOTEL STAR GEORGIA . Retrieved from: horeka.ge: https://horeka.ge/ka/ https://horeka.ge/ka/about https://www.hotrec.eu/en/membership.html

HORECA. (2018). HORECA - HOTEL STAR GEORGIA. Retrieved from horeka.ge: https://horeka.ge/ka/about. https://horeka.ge/en

HOTEQ-500. (2025). Retrieved from: www.sciencetr.com: https://www.sciencetr.com/en/belgelendirme/turizm-belgelendirme/hoteq-500-otel-kalite-yonetim-sistemi

HOTREC. (2009). Retrieved from: https://www.hotelstars.eu/about-us/the-hotelstars-union.

ISO 18513. (2021). ISO 18513. Tourism services — Hotels and other types of tourism accommodation — Vocabulary. Retrieved from: www.iso.org: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:18513:en.

ISO 18513. (2021). ISO 18513. Tourism services — Hotels and other types of tourism accommodation — Vocabulary. Retrieved from https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:18513:en

ISO 22483:2020. (2020). ISO 22483:2020, Tourism and related services – Hotels – Service. Получено из www.iso.org: https://www.iso.org/standard/73315.html.

ISO 9000 family Quality managment . Retrieved from: https://www.iso.org/about https://www.iso.org/standards/popular/iso-9000-family

ISO. (1946). https://www.iso.org/standards.html .

ISO. (1946). ISO - International Organization for Standardization 1946. Получено из https://www.iso.org/about

Katsitadze, N. (2018). State Policy in Tourism – Business (MICE) Tourism in Georgia. Economics and Business.

Katsitadze, N. (2018). THE PECULIARITIES OF HOTEL BUSINESS DEVELOPMENT IN NEW TOURISM COUNTRIES: THE CASE OF GEORGIA. International Journal of Business and Management Studies, ISSN: 2158-1479.

Katsitadze, N., Kharadze, N., & Pirtskhalaishvili, D. (2025). ATTRIBUTE FACTORS INFLUENCING CUSTOMER OVERALL SATISFACTION IN HOTEL SERVICES – EXAMPLE OF GEORGIA . Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 11 No. 3.

Rhee, H. T., & Yang, S. B. (2015). Does hotel attribute importance differ by hotel? Focusing on hotel star- classifications and customers’ overall ratings. Elsevier, Computers in Human Behavior, 576-587.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-11-18

როგორ უნდა ციტირება

ბალიაშვილი ე., & კაციტაძე ნ. (2025). სასტუმრო მომსახურების ინდუსტრიის სტანდარტები: მეთოდოლოგიურ- პრაქტიკული ასპექტები. საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე", (56). https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.56.01

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...