უმაღლეს სკოლებში სწავლების ხარისხის ამაღლების ასპექტები

უმაღლეს სკოლებში სწავლების ხარისხის ამაღლების ასპექტები

ავტორები

  • გელა ღვინეფაძე საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ნინო ჩორხაული საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.54.14

საკვანძო სიტყვები:

სწავლების ხარისხი, ინოვაციები სწავლებაში, კრეატიული აზროვნების მეთოდები, ინტერდისციპლინურობა

ანოტაცია

დღევანდელი მსოფლიო ხასიათდება მეტად სწრაფი და ფართომასშტაბიანი ცვლილებებით.

შესაბამისად, აუცილებელი ხდება ამ პროცესების სიღრმისეულად შესწავლა და მათზე ოპერატიულად რეაგირება.

ამ მიმართულებით ერთ-ერთი მთავარი როლის შესრულება უმაღლეს სკოლას ეკისრება. მაგრამ, უპირველეს ყოვლისა, გადასაწყვეტი ხდება  თვით ამ სახის დაწესებულებებში სწავლების ხარისხის ამაღლების საკითხი, კერძოდ, თუ როგორ უნდა აისახოს უნივერსიტეტებში სწავლების პროცესისადმი წაყენებული გაზრდილი მოთხოვნები სასწავლო გეგმების სტრუქტურის შედგენისას, როგორი სახის სიახლეების შემოტანას უნდა განესაზღვროს უფრო მაღალი პრიორიტეტები. 

გადაწყვეტილებათა მიღებისას განსაკუთრებულ ეფექტს იძლევა აღნიშნულ პროცესში  ინტერდისციპლინურ მიდგომაზე დაყრდნობა.  

ამასთან, დღეს ნებისმიერ სფეროში წარმატებების დონე დიდწილად განისაზღვრება შემდეგი ფაქტორით - მასში მომუშავე სპეციალისტები თუ რამდენად ფლობენ და იყენებენ თავიანთ საქმიანობაში უახლეს კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს.

სტატიაში განიხილება ავტორების მიერ კომპიუტერული ტექნოლოგიების პროფილის საგნების სწავლებისას წლების განმავლობაში დაგროვებული ის გამოცდილება, რომლის ბაზაზეც მოხდა მათ მიერ სწავლების ხარისხის ასამაღლებლად რიგ სიახლეთა დანერგვა და ასევე, - მომავლისათვის გათვალისწინებული მოსაზრებების შემუშავება.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

გ. ღვინეფაძე, ნ. ჩორხაული. „ზოგიერთი სიახლის შესახებ ვებტექნოლოგიების სწავლებიდან“. საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენცია „თანამედროვე გამოწვევები და მიღწევები ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში - 2023“, საგამომცემლო სახლი „ტექნიკური უნივერსიტეტი“.

G. Ghvinepadze, N. Chorkhauli. “About some News in the Teaching of Web Technologies”. The 4nd Conference “Problems of Engineering Sciences”, Batumi, 26.08.24-28.08.24

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „On-line სახელმძღვანელოების დაპროექტების კონცეფცია“. თბილისი. სტუ-ს გამომცემლობა, „შრომები“, 2021, №1 (519), გვ. 40-54. ISSN 1512-0996.

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „კრეატიული აზროვნების საფუძვლები“. სახელმძღვანელო. თბილისი. სტუ-ს „IT კონსალტინგის სამეცნიერო ცენტრი”, 2024, გვ. 191, ISBN 978-9941-8-6929-7.

https://www.amazon.com/Technological-Forecasting-Decision-Making-Martino/dp/0444009795

გ. ღვინეფაძე, ნ. ჩორხაული, თ. შავიშვილი „კრეატიული აზროვნების საფუძვლების საგნის სწავლებისა და სახელმძღვანელოს შესახებ“. ჟურნალი „ქართველი მეცნიერები“, 2024-09-27. https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.03.28

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „გადაწყვეტილების მიღების ეფექტიანობის ამაღლების გზები.“ თბილისი. სტუ-ს გამომცემლობა, „შრომები“, 2020, №1 (515), გვ. 80-93. ISSN 1512-0996.

გ. ღვინეფაძე. „ტრანს- და ინტერდისციპლინური მიდგომები პრობლემების გადასაწყვეტად. II საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია ,,საქართველო და ევროინტეგრაცია“. სტუ, სტატიების კრებული, 29-30 სექტემბერი 2022. გვ. 114-122.

https://drive.google.com/file/d/1Bxge5mIXd-6LgEnfMQUiNR2mp2RmV5dF/view

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-06-11

როგორ უნდა ციტირება

ღვინეფაძე გ., & ჩორხაული ნ. (2025). უმაღლეს სკოლებში სწავლების ხარისხის ამაღლების ასპექტები. საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე", (54), 98–103. https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.54.14

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...