საქართველოს ბიზნესის ციფრული გარდაქმნა
DOI:
https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.53.06საკვანძო სიტყვები:
ციფრული გარდაქმნა, აგროსექტორი, აგროციფრული ტექნიკა, ციფრული კომპეტენციები, ციფრული პრაქტიკაანოტაცია
სტატიაში- „საქართველოს ბიზნესის ციფრული გარდაქმნა“-საკითხი შესწავლილია სოფლის მეურნეობაში. კვლევა ჩატარებულია სამ კლასტერად დაყოფილ აგროფირმებში. პირველი კლასტერი მსხვილი საწარმოა თავისი მომწოდებლებით, პარტნიორებით და მომხმარებლებით, მეორე - საშუალო სიდიდის საწარმო, მესამე კი - მცირე საწარმო.
კვლევა ჩატარებულია სამ ეტაპად:
- რესპოდენტთა ციფრული კომპეტენციების გამოკვლევა.
- ციფრულ უნარებში რესპოდენტთა პრაქტიკული გამოცდილების დადგენა.
- ციფრულ ტექნოლოგიების ცოდნაში რესპოდენტთა თვითშეფასება.
კვლევის შედეგად გაკეთებულია დასკვნა, რომ კომპიუტერების და მობილური ტელეფონების გამოყენების დონე საშუალოდ დამაკმაყოფილებელია. არადამაკმაყოფილებელია უახლესი ლაზერით აღჭურვილ აგროციფრულ დრონრობოტების გამოყენება რადგან - 1-2%-იც კი არ შეადგინა. ხუთქულიანი შკალიდან რესპოდენტთა 45% ციფრულ ტექნოლოგიებში თავიანთ ცოდნას 4 ქულაზე აფასებს.
კვლევამ აჩვენა ამ სფეროში რესპოდენტთა ცოდნის ნაკლებობა და ახალი ციფრული ინსტრუმენტების შესაძენად ფინანსური ხელმოკლეობაც.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ბიზნესსექტორი საქართველოში. თბ., 2023.
ჯოლია გ. განათლება და დასაქმება ციფრულ სამყაროში. თბ., 2021.
Qu J., Simes R., and Oi Mahay J. Now do Digital Technologies Drive Economic Growth? Economic Record, Vol. 93. Issue, June, 2017.
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია
საავტორო უფლებები (c) 2024 საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე"
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .