ცოტა რამ ხარისხსა და ხარისხის ფუძემდებლებზე

ცოტა რამ ხარისხსა და ხარისხის ფუძემდებლებზე

ავტორები

  • ნანა შატბერაშვილი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.52.07

საკვანძო სიტყვები:

ხარისხი, ხარისხის ფუძემდებლები, ხარისხის მდგენელები, მომხმარებლის მოთხოვნილებები, ხარისხის სტანდარტი

ანოტაცია

სტატიაში - „ცოტა რამ ხარისხსა და ხარისხის ფუძემდებლებზე“ - წარმოდგენილია XIX საუკუნის დამლევის და XX საუკუნის პერიოდის ის მეცნიერები, რომელთაც დიდი წვლილი მიუძღვით ხარისხის ფენომენის მეცნიერულ შესწავლასა და განვითარებაში და რაც მთავარია, ხარისხზე ზრუნვის კუთხით მაშინდელი ბიზნეს-მწარმოებლების გაძ­ლიე­რებაში. ასე მოხდა აშშ-ში, იაპონიაში და დასავლეთ ევროპის ქვეყნებში. ამ მეცნიერებს მსოფლიო საზოგადოებამ ხარისხის ფუძემდებლები უწოდა. ესენი არიან: ედვარდს დემინგი, ჯოზეფ ჯურანი, ფილიპ ქროსბი, ავედის დონაბედიანი და სხვები. სტატიაში მოკლედ აღწერილია მათი დამსახურება ხარისხის სფეროში და მათი რეკომენ­დაციების დანერგვით რიგი კომპანიების წარმატებები. ამის გარდა, სტატიაში წარმოდგენილია ხარისხის როგორც ცნების სხვადასხვა განმარტებები, ხარისხის მდგენელები, მომხმარებელთა მოთხოვნილებები, როგორც ხარისხის საფუძველი და ა. შ. მოცემულია აგრეთვე, ხარისხის მიმართ დაბალ და მაღალშემოსავლიანი ქვეყნების მოსახლეობის დამოკიდებულებაში ურთიერთ­განსხვა­ვებები - მაღალშემოსავლიანები უპირატესობას აძლევენ ხარისხიან საქონელს, დაბალ­შემოსავლიანები კი - იაფ საქონელს. გამოკვეთილია საქართველოს დაბალშემო­სავლიანი სეგმენტიდან მომხმარებელთა 5%-ის ქცევა, რაც შემოსავლების სიმცირის მიუხედავად, მათ მიერ მაღალი ხარისხის ძვირადღირებულ საქონლის ყიდვაში გამოი­ხატა. სტატიის ავტორმა მას მოსახლეობის ამ ფენაში „პრიორიტეტების გადაფასების“ სიმპტომი უწოდა.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფია

ნანა შატბერაშვილი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი

დოქტორანტი

წყაროები

ყაზახაშვილი ნ. სამედიცინო მომსახურების ხარისხის უზრუნველყოფა, მართვა და გაუმჯობესება, ნაწილი I, თბ., 2020.

www.deming -დემინგის ასოციაციის ოფიციალური საიტი.

Джуран Д. Все о качестве: зарубежный опыт. М., 1993.

Кросби Ф. Менеджмент, стандарты и качество, серия «Практический менеджмент». 2003.

Donabedian A. The quality of care. How can it be assessed? J Am Med Assoc, 260 (1988), pp. 1743-1748.

Харрингтон Дж. Управление качеством в американских коьпанях. М., 1990.

Исикава К. Японские методы управления качестом. М., 1988.

О стандартах, ИСО серия 9000:2000//стандарты и качество. 2002. №7.

Флеминг Д. Управление качеством услуг. Метод «Human Sigma» - M. b. Альпина Бизнес Букс. 2009.

Todua N., Apil A., Kaynak E. Georgian Consumers Evolution of Products Sourced From a Georgraphically Glose Proximity Countre, USA, Journal of Euromarketing, 2008, Volum 17, Issue: ¾, p. 199-218.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-05-27

როგორ უნდა ციტირება

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...