ცოტა რამ ხარისხსა და ხარისხის ფუძემდებლებზე
DOI:
https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.52.07საკვანძო სიტყვები:
ხარისხი, ხარისხის ფუძემდებლები, ხარისხის მდგენელები, მომხმარებლის მოთხოვნილებები, ხარისხის სტანდარტიანოტაცია
სტატიაში - „ცოტა რამ ხარისხსა და ხარისხის ფუძემდებლებზე“ - წარმოდგენილია XIX საუკუნის დამლევის და XX საუკუნის პერიოდის ის მეცნიერები, რომელთაც დიდი წვლილი მიუძღვით ხარისხის ფენომენის მეცნიერულ შესწავლასა და განვითარებაში და რაც მთავარია, ხარისხზე ზრუნვის კუთხით მაშინდელი ბიზნეს-მწარმოებლების გაძლიერებაში. ასე მოხდა აშშ-ში, იაპონიაში და დასავლეთ ევროპის ქვეყნებში. ამ მეცნიერებს მსოფლიო საზოგადოებამ ხარისხის ფუძემდებლები უწოდა. ესენი არიან: ედვარდს დემინგი, ჯოზეფ ჯურანი, ფილიპ ქროსბი, ავედის დონაბედიანი და სხვები. სტატიაში მოკლედ აღწერილია მათი დამსახურება ხარისხის სფეროში და მათი რეკომენდაციების დანერგვით რიგი კომპანიების წარმატებები. ამის გარდა, სტატიაში წარმოდგენილია ხარისხის როგორც ცნების სხვადასხვა განმარტებები, ხარისხის მდგენელები, მომხმარებელთა მოთხოვნილებები, როგორც ხარისხის საფუძველი და ა. შ. მოცემულია აგრეთვე, ხარისხის მიმართ დაბალ და მაღალშემოსავლიანი ქვეყნების მოსახლეობის დამოკიდებულებაში ურთიერთგანსხვავებები - მაღალშემოსავლიანები უპირატესობას აძლევენ ხარისხიან საქონელს, დაბალშემოსავლიანები კი - იაფ საქონელს. გამოკვეთილია საქართველოს დაბალშემოსავლიანი სეგმენტიდან მომხმარებელთა 5%-ის ქცევა, რაც შემოსავლების სიმცირის მიუხედავად, მათ მიერ მაღალი ხარისხის ძვირადღირებულ საქონლის ყიდვაში გამოიხატა. სტატიის ავტორმა მას მოსახლეობის ამ ფენაში „პრიორიტეტების გადაფასების“ სიმპტომი უწოდა.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ყაზახაშვილი ნ. სამედიცინო მომსახურების ხარისხის უზრუნველყოფა, მართვა და გაუმჯობესება, ნაწილი I, თბ., 2020.
www.deming -დემინგის ასოციაციის ოფიციალური საიტი.
Джуран Д. Все о качестве: зарубежный опыт. М., 1993.
Кросби Ф. Менеджмент, стандарты и качество, серия «Практический менеджмент». 2003.
Donabedian A. The quality of care. How can it be assessed? J Am Med Assoc, 260 (1988), pp. 1743-1748.
Харрингтон Дж. Управление качеством в американских коьпанях. М., 1990.
Исикава К. Японские методы управления качестом. М., 1988.
О стандартах, ИСО серия 9000:2000//стандарты и качество. 2002. №7.
Флеминг Д. Управление качеством услуг. Метод «Human Sigma» - M. b. Альпина Бизнес Букс. 2009.
Todua N., Apil A., Kaynak E. Georgian Consumers Evolution of Products Sourced From a Georgraphically Glose Proximity Countre, USA, Journal of Euromarketing, 2008, Volum 17, Issue: ¾, p. 199-218.
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია
საავტორო უფლებები (c) 2024 საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე"
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .