მარკეტინგის ეფექტიანობის ზოგიერთი საკითხისათვის ქართულ კომპანიებში

მარკეტინგის ეფექტიანობის ზოგიერთი საკითხისათვის ქართულ კომპანიებში

ავტორები

  • ქეთევან ლოჩოშვილი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ლია ბერიკაშვილი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.52.05

საკვანძო სიტყვები:

მარკეტინგის ეფექტიანობა, კომპანიის კონკურენტუნარიანობა, კონკურენტუნარიანობის ამაღლების ინსტრუმენტი

ანოტაცია

სტატიაში განხილულია მარკეტინგის ეფექტიანობის გაზომვისა და შეფასების გზები და თავისებურებები. ავტორები თვლიან, რომ მარკეტინგის ეფექტიანობის შეფასებას დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ფირმის განვითარების თანამედროვე სტრატეგიებში, რადგანაც მარკეტინგული საქმიანობის სრულყოფა არის  კომპანიის კონკურენტუნარიანობის ამაღლების ერთერთი ინსტრუმენტი. ავტორთა აზრით, მარკეტინგული ინსტრუმენტების აქტუალიზაცია რეგულარულად უნდა ხორციელდებოდეს ყველა კომპანიაში. ავტორთ კვლევამ აჩვენა, რომ მეცნიერებაში დღემდე არ შემუშავებულა მარკეტინგის ეფექტიანობის ყოვლისმომცველი შეფასების მეთოდოლოგიური საფუძვლები, რომლებიც ხელმისაწვდომია პრაქტიკული გამოყენებისთვის კომპანიებისა და საკონსულტაციო მომსახურების ანალიტიკურ სამსახურებში. ავტორთა მიერ ამ ნაშრომში განხილულია მარკეტინგის ეფექტიანობის შეფასებისადმი მეთოდოლოგიური მიდგომები და გადმოცემულია საკუთარი დამოკიდებულება ამ საკითხის მიმართ.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფიები

ქეთევან ლოჩოშვილი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი

დოქტორანტი

ლია ბერიკაშვილი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი

წყაროები

Маркетинг менеджмент/ Под ред. Туган-Барановского М., — Донецк: Дон ГУЭТ, 2001. — 594 с.

Камминз Дж. Стимулирование сбыта. Как провести эффективную промо-кампанию. Учебное пособие. –

Маршанд, Д.А. Мастерство: Менеджмент. Доналд А. Маршалл: http://www.mymarket.ru/market__149.html

Ламбен Ж., Стратегический маркетинг, URL: http://vuzlib.net/beta3/html/1/6879/

Дойл, П. Менеджмент-маркетинг и стратегии // Питер Дойл, перевод с английского – Москва. 2011. – 442 с.

Ассэль Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник для вузов. — М.: ИНФРА-М, 1999. — 804 с.

Мак-Дональд М. Стратегическое планирование маркетинга — СПб: Питер, 2000. — 320 с.

Randall Richard C., The Quality Yearbook. Published by McGraw-Hill, Inc.

Shahri M. H. The Effectiveness of Corporate Branding Strategy in Multi Business Companies. Iran: Alzahra University. 2019. – 122 p.

Эванс, Дж. Р. Маркетинг // Дж. Р. Эванс, Б. Берман. 2013 г. – 210 с.

Дойл, П. Менеджмент-маркетинг и стратегии // Питер Дойл, перевод с англ. – М, 2011. – 442 с.

Леви М., Вейтц Б.А. Основы розничной торговли // М. Леви, Б. А. Вейтц. – СПб: Питер – 2012

Котлер, Ф. Основы маркетинга // Ф. Котлер, Г. Армстронг, Д. Сондерс, В. Вонг, перевод с английского, 12-ое европейское издание - К.; Москва, «Вильямс», 2016. – 105с.

Котлер, Ф. Маркетинг менеджмент // Ф. Котлер, перевод с английского, Санкт-Петербург: Питер Ком, 2011 – 23 с.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-05-27

როგორ უნდა ციტირება

ლოჩოშვილი ქ., & ბერიკაშვილი ლ. (2024). მარკეტინგის ეფექტიანობის ზოგიერთი საკითხისათვის ქართულ კომპანიებში. საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე", (52), 36–49. https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.52.05

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...