Challenges of Sustainable Development and Social Entrepreneurship
DOI:
https://doi.org/10.52340/gbsab.2024.53.03Keywords:
Sustainable development, Social mission, Entrepreneurship, Poverty, EcologyAbstract
At the modern stage of society's development, scientists and practitioners pay special attention to revealing the complex mechanisms of achieving social, economic, ecological and political goals. In this context, social entrepreneurship can be considered as an effective way to solve the problems of sustainable development. Social entrepreneurship combines a social mission and is based on actions aimed at improving well-being and quality of life. The values of social entrepreneurship include raising resources to ensure sustainable and inclusive development of society, it is based on trust and mutual respect. Social entrepreneurship is focused on solving the problems of society and the planet using innovative methods.
Downloads
References
Agapitova, N., Sanchez, B., & Tinsle, E. (2017). Government Support to the Social Enterprise Sector: Comparative Review of the Policy Frameworks and Tools. World Bank Group.
Nicholls, A. (2010). The legitimacy of social entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 34, Issue 4, 611-633.
Shaburishvili, S. (2016). Social Changes and Economic Development in Georgiam. Economics and management organization, 12-18.
Shaburishvili, S., & Chania, M. (2018). Inclusive Business Phenomenon. Business Education in the 21st Century. (pp. 240-245). Tetovo: South East European University.
Social Economy Europe. (2024, November 7). Retrieved from www.socialeconomy.eu.org/our-work: https://www.socialeconomy.eu.org/our-work/important-milestones-achieved/
Starikova, E. A. (2017). Importance of the concept of sustainable development in the activities of transnational corporations. Journal of Economics, Entrepreneurship and Law, 125-136.
UN News. (2024, November 8). Retrieved from UN News Global perspective Human stories: https://news.un.org/en/
Worldometer. (2024, November 8). Retrieved from Worldometer - real time world statistics: www.worldometers.info
ელკანა. (2024, ოქტომბერი 25). Retrieved from www.elkana.org.ge: https://www.elkana.org.ge/articlebycategory/5
მხეიძე, ი. (2017). სოციალური მეწარმეობის პრაქტიკა და გამოწვევები საქართველოში. თბილისი: საქართველოს სტრატეგიული კვლევების და განვითარების ცენტრი.
სოციალური მეწარმეობის ინიციატივა საქართველოში. (2021). სოციალური მეწარმეობის განვითარების სახელმწიფო მხარდაჭერა საქართველოში. თბილისი.
შაბურიშვილი, შ. (2012). სოციალური მეწარმეობის ფენომენი და ინკლუზიური ბიზნესის მოდელები. ეკონომიკა და ბიზნესი, 101-103.
შაბურიშვილი, შ. (2016). მეწარმეობის ეკოლოგიური ორიენტაციის ძირითადი მიმართულებები. გლობალიზაცია და ბისნესი, 228-233.
შაბურიშვილი, შ. (2017). ინკლუზიური ბიზნესის განვითარების თავისებურებები გლობალიზაციის პირობებში. გლობალიზაცია და ბიზნესი N3, 71-75.
ჯანელიძე, ნ. (2019). სოციალური მეწარმეობა, როგორც კვლევის ახალი სფერო. ეკონომიკა და ბიზნესი, 176-188.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Georgian Academy of Business Sciences "Moambe"
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.