Aspects of Improving the Quality of Teaching in Higher Schools

Aspects of Improving the Quality of Teaching in Higher Schools

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.54.14

Keywords:

teaching quality, innovations in teaching, creative thinking methods, interdisciplinarity

Abstract

The modern world is characterized by very rapid and large-scale changes.

Accordingly, it is necessary to deeply study these processes and respond to them promptly.

One of the main roles in this direction is played by high school. But, first of all, it is necessary to solve the problem of improving the quality of teaching in these institutions, namely, how to reflect the increased requirements for the process of learning in universities, when designing the structure of educational programs, and what innovations to give priority to.

When making decisions, the special effect is based on the inter-disciplinary approach to this process.

And the level of success in any sphere of activity today is largely determined by the following factor - the degree of ownership and use of the latest computer technologies by specialists working in it.

In the article, the experience of teaching computer technology subjects accumulated by the authors over the years of work, on the basis of which they implemented a number of innovations to improve the quality of teaching, and also developed ideas for the future.

Downloads

Download data is not yet available.

References

გ. ღვინეფაძე, ნ. ჩორხაული. „ზოგიერთი სიახლის შესახებ ვებტექნოლოგიების სწავლებიდან“. საერთაშორისო სამეცნიერო-პრაქტიკული კონფერენცია „თანამედროვე გამოწვევები და მიღწევები ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში - 2023“, საგამომცემლო სახლი „ტექნიკური უნივერსიტეტი“.

G. Ghvinepadze, N. Chorkhauli. “About some News in the Teaching of Web Technologies”. The 4nd Conference “Problems of Engineering Sciences”, Batumi, 26.08.24-28.08.24

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „On-line სახელმძღვანელოების დაპროექტების კონცეფცია“. თბილისი. სტუ-ს გამომცემლობა, „შრომები“, 2021, №1 (519), გვ. 40-54. ISSN 1512-0996.

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „კრეატიული აზროვნების საფუძვლები“. სახელმძღვანელო. თბილისი. სტუ-ს „IT კონსალტინგის სამეცნიერო ცენტრი”, 2024, გვ. 191, ISBN 978-9941-8-6929-7.

https://www.amazon.com/Technological-Forecasting-Decision-Making-Martino/dp/0444009795

გ. ღვინეფაძე, ნ. ჩორხაული, თ. შავიშვილი „კრეატიული აზროვნების საფუძვლების საგნის სწავლებისა და სახელმძღვანელოს შესახებ“. ჟურნალი „ქართველი მეცნიერები“, 2024-09-27. https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.03.28

გ. ღვინეფაძე, თ. შავიშვილი. „გადაწყვეტილების მიღების ეფექტიანობის ამაღლების გზები.“ თბილისი. სტუ-ს გამომცემლობა, „შრომები“, 2020, №1 (515), გვ. 80-93. ISSN 1512-0996.

გ. ღვინეფაძე. „ტრანს- და ინტერდისციპლინური მიდგომები პრობლემების გადასაწყვეტად. II საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია ,,საქართველო და ევროინტეგრაცია“. სტუ, სტატიების კრებული, 29-30 სექტემბერი 2022. გვ. 114-122.

https://drive.google.com/file/d/1Bxge5mIXd-6LgEnfMQUiNR2mp2RmV5dF/view

Downloads

Published

2025-06-11

How to Cite

Ghvinepadze, G., & Chorkhauli, N. (2025). Aspects of Improving the Quality of Teaching in Higher Schools. Georgian Academy of Business Sciences "Moambe", (54), 98–103. https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.54.14

Issue

Section

Articles
Loading...