სამოქალაქო ჟურნალისტიკის გამოწვევები თანამედროვე საერთაშორისო და ქართულ მედიასივრცეში
DOI:
https://doi.org/10.52340/gbsab.2025.54.11საკვანძო სიტყვები:
მედია და გლობალიზაცია, ახალი მედია, სამოქალაქო ჟურნალისტიკა, საერთაშორისო მედიაბრენდებიანოტაცია
ჟურნალისტიკის ყოველდღიურად განვითარების პროცესში მნიშვნელოვანია გავიაზროთ და შევისწავლოთ სხვადასხვა ჟანრების მახასიათებლები, მათი როლი და ადგილი მედია ბაზარზე. დღეს, სოციალური მედია და სხვადასხვა ონლაინ პლატფორმები ამის ფუფუნებას ნამდვილად იძლევა, რაც გვაძლევს საშუალებას იმისა, რომ ჩვენი გონება, კრიტიკული ხედვა და აზროვნება გავაუმჯობესოთ.
გუტენბერგის ეპოქიდან მოყოლებული ცუკერბერგის ეპოქის ჩათვლით მედია ყოველთვის იყო, არის და იქნება როგორც გლობალური ისე ლოკალური, პოლიტიკური, სოციალური, თუ სხვა დარგების „მაჯისცემის შემტყობარი“ და საზოგადოებამდე მიმტანი. მედია პოლიტიკურ და საზოგადოებრივ პროცესებს თავისებურ ბიძგს აძლევს. საზოგადოებაზე მისი გავლენა დიდია და ამიტომაცაა ანგარიშგასაწევი. ვინაიდან, გლობალიზაციისა და ახალი ტექნოლოგიების ეპოქაში ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია თავად გახდეს ინფორმაციის გამავრცელებელი, ამიტომ მრავალი ახალი ჟურნალისტური მიმართულება იქმნება და ვითარდება, მათ შორის გახლავთ სამოქალაქო ჟურნალისტიკა. მოქალაქე ჟურნალისტები მთელ მსოფლიოში დიდი პოპულარობითა და საზოგადოების მხარდაჭერით სარგებლობენ.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Banda, Fackson. Citizen Journalism & Democracy in Africa. An Explanatory Study. 2010.
Lee, Laurie Thomas. Multimedia Journalism: The Age of New Technology and New Opportunities. 2008. გვ. 3-6.
Nip, Joyce. Exploring the second phase of public journalism. Journalism Studies, 2016. გვ. 212-236.
Stevens, Jane. Multimedia Storytelling. Retrieved from Journalism. berkeley.edu. 2014.
Thompson, Derek. "Snow Fall" Is not the Future of Journalism. The Atlantic. 2012.
Ingram, Mary. The good - and the bad - about the NYT's Snow Fall feature. from gigaom.com. 2016.
Zerba, Amy. Redefining Multimedia Toward a More Packaged Journalism Online. 2004.
Packer, Randall. & Jordan, Ken. Multimedia: From Wagner to Virtual Reality. 2001.
Lister, Martin. New media: A critical introduction. New york: Routledge. 2009.
Gillmor, Dan. We the Media. O'Reilly. 2004.
Auletta, Ken. Googled: The end of the world as We Know it, Penguin Press, New york. 2009.
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია
საავტორო უფლებები (c) 2025 საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის "მოამბე"

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .