გონივრულად აზროვნება და მოქმედება ჩარჩოების გარეშე: მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების უნარის გაძლიერება

ავტორები

  • ნინო ბალუაშვილი იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსტიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.22

საკვანძო სიტყვები:

კრიტიკული აზროვნება, უნარები, აქტივობები, სავარჯიშოები

ანოტაცია

ნაშრომი მიზნად ისახავს განიხილოს კრიტიკული აზროვნების შესახებ არსებული კვლევები, ასევე შეიმუშაოს მიზნობრივი აქტივობები და სავარჯიშოები მოსწავლეებში აღნიშნული უნარის გასაძლიერებლად. მრავალი კვლევის შედეგების გაანალიზებით, ნაშრომი შეეცდება იპოვოს საერთო თემები და ეფექტური პრაქტიკა კრიტიკული აზროვნების სწავლებაში. გარდა ამისა, ის იკვლევს გამოწვევებსა და ბარიერებს, რომლებსაც აწყდებიან მასწავლებლები. ამ მიმოხილვის საფუძველზე, ნაშრომი გვთავაზობს პრაქტიკული და საინტერესო აქტივობებისა და სავარჯიშოების ერთობლიობას, რომელიც სპეციალურად შექმნილია სტუდენტების კრიტიკული აზროვნების უნარის გასაძლიერებლად და რომლის ადაპტირებაც მარტივად შესაძლებელია სხვადასხვა საგანმანათლებლო გარემოში. შემოთავაზებული აქტივობები მიზნად ისახავს მოსწავლეებში ანალიტიკური აზროვნების, პრობლემის გადაჭრისა და რეფლექსიური განსჯის სტიმულირებას. ნაშრომის დასასრულს შემოთავაზებულია პრაქტიკული რეკომენდაციები პედაგოგებისთვის და საგანმანათლებლო დაწესებულებებში მომუშავე პერსონალისთვის, რაც საბოლოო ჯამში, მიზნად ისახავს კრიტიკულად მოაზროვნე თაობის ჩამოყალიბებას, რომელსაც შეუძლია დაძლიოს და თავი გაართვას რთულ საკითხებს.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Adeyemi, S. B. (2012). Developing critical thinking skills in students: A mandate for higher education in Nigeria. European journal of educational research, 1(2), 155-161. https://doi.org/10.12973/eu-jer.1.2.155

Amin, A. M., & Adiansyah, R. (2018). Lecturers’ perception on students’ critical thinking skills development and problems faced by students in developing their critical thinking skills. JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia), 4(I), 1-10. https://www.researchgate.net/publication/324746213_Lecturers'_perception_on_students'_critical_thinking_skills_development_and_problems_faced_by_students_in_developing_their_critical_thinking_skills

Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Walker, H. H., & Krathwohl, D.R. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: the Classification of Educational Goals, Handbook I: Cognitive Domain. New York, NY; Longman

Fitriani, A., Zubaidah, S., Susilo, H., & Muhdhar, M. H. I. (2020) PBLPOE: A Learning Model to Enhance Students’ Critical Thinking Skills and Scientific Attitudes. International Journal of Instruction, 13(2), 89-106. DOI:10.29333/iji.2020.1327a

Gadzella, B. M., Dean, W.G., & Bryant, G. W. (1996).Teaching and Learning Critical Thinking Skills.Texas A & M Univerity-Commerce, 2-9.

Mahanal, S., Zubaidah, S., Sumiati, I. D., Sari, T. M., & Ismirawati, N. (2019). RICOSRE: A Learning Model to Develop Critical Thinking Skills for Students with Different Academic Abilities. International Journal of Instruction, 12(2), 417-434. https://eric.ed.gov/?id=EJ1211048

Nappi, J. S. (2017). The Importance of Questioning in Developing Critical Thinking Skills. Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, 84(1), 30-41.

Rimiene, V. (2002). Assessing and developing students’ critical thinking. Psychology Learning and Teaching, 2(1), 17-22. https://doi.org/10.2304/plat.2002.2.1.17

Tienken, C. H., Goldberg, S., & Dirocco, D. (2009). Questioning the Questions. Kappa Delta Pi Record, 46(1), 39–43. https://doi.org/10.1080/00228958.2009.10516690

Yusuf, F. A., & Adeoye, E. A. (2012). Developing critical thinking and communication skills in students: Implications for practice in education. African research review, 6(1), 311-324. DOI:10.4314/afrrev.v6i1.26

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-11-07

როგორ უნდა ციტირება

ბალუაშვილი ნ. (2024). გონივრულად აზროვნება და მოქმედება ჩარჩოების გარეშე: მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების უნარის გაძლიერება. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „განათლება, კვლევა, პრაქტიკა“ შრომები , 5, 196–203. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.22

გამოცემა

სექცია

საგნის სწავლების მეთოდიკა

მსგავსი სტატიები

1 2 3 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.