ტექნოლოგიის ინტეგრირება სკოლამდელ სასწავლო გარემოში

ავტორები

  • მონიკა გეგენავა აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.10

საკვანძო სიტყვები:

ტექნოლოგიების ინტეგრირება, ინტერაქტიული სწავლება, ადაპტირებადი პლატფორმები, ციფრული კომპეტენციები, ჰოლისტური განვითარება, ვირტუალური რეალობა, ინოვაციური მიდგომები

ანოტაცია

ტექნოლოგიების როლი დღევანდელ სასწავლო პროცესში  უფრო და უფრო იზრდება. სკოლამდელ განათლებაში ტექნოლოგიების ინტეგრირება მნიშვნელოვანია, რათა ბავშვებმა ადრეული ასაკიდანვე შეძლონ ციფრული უნარების განვითარება და მათი გამოყენება სწავლის პროცესში. ტექნოლოგიების გამოყენება სკოლამდელ სასწავლო გარემოში მრავალი უპირატესობის მომტანია. ინტერაქტიული სწავლების მეთოდები ხელს უწყობენ ბავშვის მოტივაციასა და ჩართულობას, რაც უმნიშვნელოვანესია ადრეულ ასაკში სწავლისთვის. ადაპტირებადი სწავლების პლატფორმები, რომლებიც ბავშვის ინდივიდუალურ საჭიროებებსა და ინტერესებზე არიან მორგებული, ეფექტიანად უწყობენ ხელს მათ ჰოლისტურ განვითარებას. ტექნოლოგიების პრაქტიკული მაგალითები სკოლამდელ განათლებაში მრავალფეროვანია. განათლების აპლიკაციები და პროგრამები ხელს უწყობენ სხვადასხვა უნარების განვითარებას, როგორიცაა მათემატიკა, ენა, მეცნიერება და სხვა. ინტერაქტიული დაფები და ტაბლეტები საშუალებას აძლევენ ბავშვებს, ჩაერთონ სწავლების პროცესში ინტერაქტიულად, რაც სწავლას მეტად საინტერესოს და მიმზიდველს ხდის. ვირტუალური რეალობა და ვირტუალური ექსპედიციები კი ბავშვებს ახალი გამოცდილების მიღების საშუალებას აძლევენ, რაც ხელს უწყობს მათ სოციო-ემოციურ განვითარებას.  პედაგოგების როლი ტექნოლოგიების ინტეგრირებაში გადამწყვეტია. პედაგოგებმა უნდა იცოდნენ ტექნოლოგიების გამოყენების საუკეთესო პრაქტიკები და გააჩნდეთ მათი ეფექტურად გამოყენების უნარი. ტრენინგების და პროფესიული განვითარების პროგრამები, რომლებიც ხელს უწყობენ პედაგოგების ტექნოლოგიური უნარების გაუმჯობესებას, მნიშვნელოვანია. ტექნოლოგიების ინტეგრირება სკოლამდელ განათლებაში გარკვეულ გამოწვევებსაც აწყდება. ერთ-ერთი ძირითადი სირთულე არის ტექნოლოგიების დანერგვის მაღალი ფინანსური ხარჯები და რესურსების ნაკლებობა. პედაგოგებისა და მშობლების ტექნოლოგიების მიმართ უნდობლობა ასევე მნიშვნელოვანი გამოწვევაა. აღსანიშნავია ეკრანზე გატარებული დროის მართვა და ბალანსის დაცვა, რომ ბავშვებს არ დაეკარგოს სხვა აქტივობებისთვის დრო და ინტერესი. მომავლის პერსპექტივებიდან გამომდინარე, ახალი ტექნოლოგიები და მათი პოტენციური გავლენა სკოლამდელ განათლებაზე ეფექტური ნაბიჯია. ინოვაციური მიდგომების განვითარების მიმართულებები და მათი დანერგვის შესაძლებლობები მნიშვნელოვანია სკოლამდელი განათლების ხარისხის გაუმჯობესებისთვის. ტექნოლოგიების ინტეგრირება სკოლამდელ სასწავლო გარემოში წინგადადგმული ნაბიჯია ბავშვების განათლებისთვის. მისი ეფექტიანი და მართებული გამოყენება ხელს უწყობს ბავშვების მრავალმხრივ განვითარებასა და მომავლისთვის საჭირო უნარების ჩამოყალიბებას.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Yelland, N. (2018). "Digital technologies and play in early childhood education". Educational Media International.

Zevenbergen, R., & Logan, H. (2020). "STEM in early childhood education: Learning with technology". Australian Journal of Early Childhood.

Plowman, L., Stephen, C., & McPake, J. (2017). "Growing Up With Technology: Young Children Learning in a Digital World". Routledge.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-11-07

როგორ უნდა ციტირება

გეგენავა მ. (2024). ტექნოლოგიის ინტეგრირება სკოლამდელ სასწავლო გარემოში. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „განათლება, კვლევა, პრაქტიკა“ შრომები , 5, 102–107. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.10

გამოცემა

სექცია

ადრეული (სკოლამდელი) განათლება

ამ ავტორ(ებ)ის ყველაზე წაკითხვადი სტატიები

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.