ციფრული ტექნოლოგიები ადრეულ და სკოლამდელ განათლებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.09საკვანძო სიტყვები:
ციფრული ტექნოლოგიები, ადრეული და სკოლამდელი განათლება, სასწავლო პლატფორმა, საგანმანათლებლო თამაშიანოტაცია
დღეისათვის ციფრული ტექნოლოგიების როლი ადრეულ და სკოლამდელ განათლებაში მნიშვნელოვნად გაიზარდა. დაკვირვებები ცხადყოფს, რომ პატარები ხალისითა და მონდომებით იყენებენ პლანშეტებსა თუ ინტერაქტიურ დაფებს სწავლისა და თამაშისთვის. ეს ტექნოლოგიები ახალ შესაძლებლობებს ქმნის პერსონალიზებული და ინტერაქტიური სწავლებისთვის. ბავშვები ციფრული რესურსების მეშვეობით არა მხოლოდ ისმენენ ამბებს, არამედ ინტერაქციაში არიან პერსონაჟებთან, რაც მათს წარმოსახვასა და ენის უნარებს კიდევ უფრო ავითარებს. სტატიაში წარმოდგენილია კვლევის შედეგები, რომლებიც ციფრული ტექნოლოგიების სწავლა-სწავლების პროცესში ინტეგრაციის სხვადასხვა ასპექტს წარმოაჩენს: სიკეთეებსაც და საფრთხეებსაც. ასევე, აზიარებს რეკომენდაციებს, რომლებიც ეფუძნება წარმატებული პრაქტიკების კვლევების შედეგებს.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Takacs, Z., & Swart, E., Bus, A. (2015), Benefits and Pitfalls of Multimedia and Interactive Features in Technology-Enhanced Storybooks: A Meta-Analysis. Review of Educational Research Month 201X, Vol. XX, No. X, pp. 1–42 https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/0034654314566989
Zhang, L., Basham, , D., Yang, S. (2019), Understanding the implementation of personalized learning: A research synthesis. Educational Research Review https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100339
Neumann, M., M. (2016), Young Children's Use of Touch Screen Tablets for Writing and Reading at Home: Relationships with Emergent Literacy. DOI:10.1016/j.compedu.2016.02.013
American Academy of Pediatrics (2016), Media and Young Minds. https://doi.org/10.1542/peds.2016-2591