წერა-კითხვის სწავლების მეთოდთა იდენტიფიკაციის საკითხი ქართულ მეთოდიკურ ლიტერატურაში

წერა-კითხვის სწავლების მეთოდთა იდენტიფიკაციის საკითხი ქართულ მეთოდიკურ ლიტერატურაში

ავტორები

  • ელენე მაღლაკელიძე

DOI:

https://doi.org/10.52340/idw.2021.547

საკვანძო სიტყვები:

წერა-კითხვა, სწავლების მეთოდები, ანალიზური, სინთეზური, ანალიზურ-სინთეზური, სიტყვის დეკოდირება

ანოტაცია

ენის დაუფლების ერთ-ერთი ძირითადი და საკვანძო საკითხი ამ ენაზე წერა-კითხვის შესწავლაა. მოსწავლე ანაბანის შესწავლისას ამავე დროს ეუფლება კითხვისა და წერის ძირითად ჩვევებს, რაც შემდგომში მისი განათლების აუცილებელ წინაპირობას წარმოადგენს. იგი  კითხვის საშუალებით ეჩვევა სხვისი დაწერილი აზრების გაგებას, ხოლო წერის საშუალებით კი _ თავისი აზრების წერილობით გადმოცემას. წერა, უწინარეს ყოვლისა, ბგერების, ფონემების აღნიშვნაა სათანადო გრაფიკული ნიშნებით _ ასოებით, ხოლო კითხვა კი ამ პირობითი ნიშნების დეკოდირება (წაკითხული ასოს დაკავშირება სათანადო ბგერასთან) _ და წაკითხულის გააზრებაა. ბგერითი მეტყველება რომ არ ყოფილიყო, არ იქნებოდა მისი წერილობითი ნიშნებიც.წერა-კითხვის სწავლების მეთოდის შერჩევა უპირველესად თვით ამ ენის თავისებურებებით არის განპირობებული და ბრმად სხვა ენიდან მისი გადმოტანა ყოვლად გაუმართლებელია.  ენის სწავლების მეთოდს უპირველესად ამ ენის ბუნება-აგებულება განაპირობებს და ეს ყველაზე ნათლად და ხელშესახებად წერა-კითხვის  სწავლების პროცესში ჩანს.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

ი. გოგებაშვილი, რჩეული, თბ. 1974

გ. თავზიშვილი, რჩეული ნაწერები, თბ. 1974

ნ.მაღლკელიძე, „ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა/დიდაქტიკა“, პირველი-მეექვსე კლასები, თბ. 2013 წ.

სულხან-საბა-ორბელიანი, ქართული ლექსიკონი, გამომცემლობა „ქართული წიგნი“, თბ. 1928 წ,

ვ. რამიშვილი, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა, თბ. 1957

შ. ქურდაძე, ძველი ქართული მეთოდიკური ცოდნა, თბ. 1973 წ,

ვ. ხუროძე, „ქართული ენა ოთხწლედში“, განათლების მუშაკი, #18, 1928 წ

ვ. ხუროძე, „ქართული ენა და ლიტერატურა ოთხწლედში“, გამომცემლობა სახელგამი, თბ. 1931

Psychological Bulletin Copyright 2005 by the American Psychological Association 2005, Vol. 131, No. 1, 3–29, Johannes C. Ziegler Centre National de la Recherche´ Scientifique and Universite´ de Provence Usha Goswami University of Cambridge, Reading Acquisition, Developmental Dyslexia, and Skilled Reading Across Languages: A Psycholinguistic Grain Size Theory

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2021-09-25

მსგავსი სტატიები

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...