მორფოლოგიის შესწავლა სინტაქსის საფუძველზე რუსულის, როგორც უცხოური ენის სწავლების პროცესში
DOI:
https://doi.org/10.52340/idw.2025.83საკვანძო სიტყვები:
მეთოდიკა, მორფოლოგია, სინტაქსი, წინადადებების კონსტრუქცია, კომბინაცია, ლექსიკა, გრამატიკაანოტაცია
ნებისმიერი ენის შესწავლისას აუცილებელია არა მხოლოდ ლექსიკონის გამოყენება, რომელიც გვეხმარება ლექსიკური ერთეულების განმარტებაში, ასევე დიდ როლს თამაშობს გრამატიკა, როგორც კონკრეტული ენის წესების ერთობლიობა, რაც საშუალებას გვაძლევს გავიგოთ / ავაწყოთ გრამატიკულად და სტილისტურად გამართული წინადადებები . ნებისმიერი ენის შესწავლისას ადამიანი მუდმივად იკვლევს გრამატიკას, ეუფლება წინადადებების აგების წესებს. აღნიშნული წესები წარმოდგენილია მრავალსაფეხურიანი ამოცანების სახით, რომლებიც დაკავშირებულია ან ფორმის ამოცნობასთან და მისი მნიშვნელობის კონტექსტის დადგენასთან, ან ისეთი ფორმის შექმნასთან, რომლებიც ზუსტად გამოხატავენ მის განზრახვას და არ არღვევენ წინადადების აგების წესებს.
კითხვა, თუ როგორ და რა დოზით გამოვიყენოთ გრამატიკა, ყოველთვის იწვევდა დავას პედაგოგებს შორის (რადგან არსებობს ისეთი მეთოდებიც სწავლების სადაც გრამატიკა მინიმალურია ან საერთოდ არ ფიგურირებს).
ერთი რამ ცხადია: ლექსიკური და გრამატიკული მასალის ერთობლიობა ქმნის ენის შესწავლის საფუძველს. შეგვიძლია შევთანხმდეთ რომ აქ მნიშვნელოვანია იმ პედაგოგის მეთოდოლოგიური მიდგომა, რომელმაც ამ ორი კომპონენტის შერწყმის კონკრეტული გზა აირჩია.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Милославский И. (1987) Краткая практическая грамматика русского языка. М.,издательство «Стереотип» .
Тодоров Ц. (2001) Грамматика повествовательного текста. // Текст. Аспекты изучения. М., издательство «Дом интеллектуальной книги» .
Шведова Н. ( 1989) - Краткая русская грамматика, .М.,издательство «Наука»
Чохонелидзе Н. (2008) Активные процессы в современном русском языке = თანამედროვე რუსული ენის აქტიური პროცესები : курс лекций /; Тбилиси : ТГУ, 2008. –


