Media literacy in formal education- Media literacy and critical analysis of different types of historical sources

Media literacy in formal education- Media literacy and critical analysis of different types of historical sources

Authors

  • Eka Kobiashvili Public School N6, Telavi , Georgia

DOI:

https://doi.org/10.52340/idw.2023.95

Keywords:

media literacy, critical thinking, Vietnam War, historical source, Allied camp, opposing states

Abstract

In the era of global information, a great role is played by the development of the culture of media literacy. Evaluating the product independently and critically as well as  sorting and filtering the flow of information is possible only with the help of media literacy. Students should ask questions,  that will help them critically study the issue. They know  how to find the information they need on the web but they don't always know how to filter the information. It is in this process that you will help them develop media literacy skills.

How can we help our students? Let's teach them to ask questions. They often ask the question - why? Media literacy should be established in both informal and formal education (should include all academic disciplines), which will help our students to be more critical and media literate.

My report  is about using media literacy questions to discuss one historical issue - the Vietnam War, how to evaluate different types of historical sources using media literacy questions. This is one of the modern methods that can be used by the teacher at the lesson for critical discussion of the issue and correct assessment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ბასიალაია, ე., დანელია, ნ. (2022). საქართველოში მედიაწიგნიერების პრაქტიკის კვლევა და საჭიროებების შეფასება. ევროპის საბჭო, 2022, იანვარი

შაიბი, ს., როგოვი, ფ. (2021), მედიაწიგნიერება, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი.

ეროვნული 2018-2024 - ეროვნული სასწავლო გეგმა.

მოსიაშვილი, თ. ( 2019) - „მედიაწიგნიერება და სხვა გამჭოლი კომპეტენციები“- http://ncp.ge/ge/curriculum/general-part/generalpart/chapter-viii-cross-cultural-competencies

აბდალაძე, გ., კუპატაძე, ბ., ახმეტელი, ნ, მურღულია, ნ. (2012) - ისტორია-12. გამომცემლობა: საქართველოს მაცნე. გვ.287-289.

კიღურაძე, ნ., გაჩეჩილაძე, რ., სანიკიძე, გ.(2012) - ისტორია-12. გამომცემლობა; ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა. გვ.205-207.

ახმეტელი, ნ., ლორთქიფანიძე, ბ., (2021) - ისტორია-9. გამომცემლობა: დიოგენე. გვ.350-352.

Downloads

Published

2023-10-01

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Loading...