გულის არითმიების შესწავლის ეფექტურობა კლინიკური უნარების დეპარტამენტში
DOI:
https://doi.org/10.52340/jecm.2021.594ანოტაცია
მნიშვნელოვანია არითმიის ადრეული და სწორი დიაგნოსტირება. თუმცა, მედიცინის ფაკულტეტის სტუდენტებს სიცოცხლისათვის საშიში არითმიების იდენტიფიცირებისა და მართვის შეზღუდული ცოდნა და უნარები გააჩნიათ. კვლევის მიზანი იყო დაგვედგინა, თუ რა გავლენა აქვს გულის არითმიების სიმულაციური სწავლებას მე–6 კურსის მედიცინის ფაკულტეტის სტუდენტების ცოდნასა და უნარზე. კვლევაში მონაწილეობა მიიღო მედიცინის პროგრამის მე-6 კურსის 140-მა სტუდენტმა. სტუდენტთა ცოდნისა შეფასება მოხდა პრე- და პოსტ-ტესტირების მეშვეობით გულის არითმიის ტრენინგის დაწყებამდე და მის შემდეგ. მონაწილეთა უმრავლესობამ უმაღლესი შეფასება მიიღო ეკგ-ზე სიცოცხლისათვის საშიში არითმიების იდენტიფიცირებაში. კვლევამ აჩვენა, რომ სწავლების თანამედროვე მეთოდების გამოყენება მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს სტუდენტთა მიღწევებს.
Downloads
წყაროები
Raupach T, Harendza S, Anders S, Schuelper N, Brown J. How can we improve teaching of ECG interpretation skills? Findings from a prospective randomized trial. J Electrocardiol. 2016;49(1):7-12. doi: 10.1016/j.jelectrocard.2015.10.004. [PubMed: 26615874].
Zeng R, Yue RZ, Tan CY, Wang Q, Kuang P, Tian PW, et al. New ideas for teaching electrocardiogram interpretation and improving classroom teaching content. Adv Med Educ Pract. 2015;6:99-104. doi: 10.2147/AMEP.S75316. [PubMed: 25709515]. [PubMed Central: PMC4329996].
Becker DE. Fundamentals of electrocardiography interpretation. Anesth Prog. 2006;53(2):53-63. quiz 64. doi: 10.2344/0003-3006(2006)53[53:FOEI]2.0.CO;2. [PubMed: 16863387]. [PubMed Central: PMC1614214].
Marinopoulos SS, Dorman T, Ratanawongsa N, Wilson LM, Ashar BH, Magaziner JL, Miller RG, Thomas PA, Prokopowicz GP, Qayyum R, Bass EB. Effectiveness of continuing medical education. Evid Rep Technol Assess (Full Rep) 2007:1–69. [PMC freearticle] [PubMed] [GoogleScholar]
Bloom BS. Effects of continuing medical education on improving physician clinical care and patient health: a review of systematic reviews. Int J Technol Assess Health Care. 2005;21:380–385. doi: 10.1017/s026646230505049x. [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
Bordage G, Carlin B, Mazmanian PE. Continuing medical education effect on physician knowledge: effectiveness of continuing medical education: American College of Chest Physicians Evidence-Based Educational Guidelines. Chest. 2009; 135:29–36. doi: 10.1378/chest.08-2515. [PubMed] [CrossRef]
Auseon AJ, Schaal SF, Kolibash AJ, Nagel R, Lucey CR, Lewis RP. Methods of teaching and evaluating electrocardiogram interpretation skills among cardiology fellowship programs in the United States. J Electrocardiol. 2009;42(4):339-44. doi: 10.1016/j.jelectrocard.2009.01.004. [PubMed: 19268967].
Omidifar N, Yamani N, Yousefi A. [The effect of ECG training workshop on medical students'knowledge of ECG reading and interpretation]. J Stride Develop Med Educ. 2012;3(2):118-25.
Najafi S, Haghgou M, Kaveh M, Mansouri P. [Comparison of the effect of WebQuest and lecture on students' learning of electrocardiogram interpretation]. Nurs Educ. 2013;1(2):62-9. Persian.
Nilsson M, Bolinder G, Held C, Johansson BL, Fors U, Ostergren J. Evaluation of a web-based ECG-interpretation programme for undergraduate medical students. BMC Med Educ. 2008;8:25. doi: 10.1186/1472-6920-8-25. [PubMed: 18430256]. [PubMed Central: PMC2394519].
Akgun T, Karabay CY, Kocabay G, Kalayci A, Oduncu V, Guler A, et al. Learning electrocardiogram on YouTube: How useful is it? J Electrocardiol. 2014;47(1):113-7. doi: 10.1016/j.jelectrocard.2013.09.004. [PubMed: 24119748].