სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიების მეშვეობით თანამშრომლობითი სწავლების გამოყენებისადმი წერითი უნარების განვითარების მიზნით
DOI:
https://doi.org/10.52340/idw.2025.86საკვანძო სიტყვები:
სამხედრო წერა, წერითი კომპეტენციის განვითარება, საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები, სამხედრო განათლება, წერითი შესრულების პერფორმანსიანოტაცია
წერითი კომპეტენცია წარმოადგენს ფუნდამენტურ აკადემიურ უნარს სამხედრო კონტინგენტისთვის მათი პროფესიული კარიერული ტრაექტორიის განვითარებისთვის, რადგან STANAG-ის სტანდარტიზებული ტესტის წარმატებით ჩაბარება განისაზღვრება, როგორც აუცილებელი წინაპირობა სამხედრო იერარქიაში დაწინაურებისთვის. სამხედრო სტუდენტები ხშირად აწყდებიან სირთულეებს გრამატიკულ სიზუსტეში, ტექსტის ორგანიზაციაში და ლექსიკის შერჩევაში. შესაბამისად, ამ კვლევის მიზანი იყო შეესწავლა სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიებით გაძლიერებული თანამშრომლობითი სწავლების სტრატეგიების დანერგვისადმი წერითი უნარების განვითარებისთვის და შეფასებულიყო მათი მზაობა ასეთი მიდგომების დასანერგად წერითი უნარების გასაუმჯობესებლად. კვლევაში გამოყენებულია მონაცემების შეგროვების რაოდენობრივი მეთოდოლოგია, რომელიც განხორციელდა სტუდენტური კითხვარების მეშვეობით, ხოლო მიღებული მონაცემების აღწერითი ანალიზი ჩატარდა. კვლევის მონაწილეები იყვნენ 30 სამხედრო ენის შემსწავლელები დაწყებით-საშუალო, საშუალო და საშუალოზე მაღალი კომპეტენციის დონეზე საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს ენების სასწავლო სკოლიდან. მონაცემთა ანალიზი განხორციელდა SPSS 27 პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენებით. მიღებული შედეგები მიუთითებს, რომ სამხედრო სტუდენტთა უმრავლესობა გამოავლენს დადებით დამოკიდებულებას ტექნოლოგიებით გაძლიერებული თანამშრომლობითი სწავლების მიდგომების დასანერგად.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Aghajani, M., & Aldo, M. (2018). The effect of online cooperative learning on students' writing skills and attitudes through Telegram application. International Journal Instruction, 11(3), 322-448. doi:https://doi.org/10.12973/iji.2018.11330a
AL-Malki, E. A., Gulnaz, F., Javid, Z. C., & Chaudhry, M. Z. (2022). An empirical Invesrigation of the EFL learners attitudes towards effectiveness of coopreative learning. SAGE open, 12(4), 2-12. doi:https://doi.org/10.1177/21582440221141699
Altun, H., & Korkmaz, O. (2012). Computer,electrical & electronic engineering students, attitudes towards cooperative learning. Online Submission, 7(3), 220-228. Retrieved June 5, 2025, from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED582902.pdf
Aysu, S. (2020). The use of technology and effect on language learning motivation. Journal of Language Research, 4(1), 86-100. Retrieved July 2, 2015, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1340883
Bureau for International Language Co-ordination. (2025, May 4). Testing Resources. Retrieved may 4, 2025, from BILC: https://natobilc.org/en/products/testing-resourses/
Cahyono, B. Y., & Mutiaraningrum, I. (2016). Indonesian EFL Teachers'Familiarity with and opinion on the Internet-based Teaching of Writing. English Language Teaching, 9(1), 199-208. doi:https://doi.org/10.5539/elt.v9n1p199
Cercone, K. (2008, January). Characteristics of Adult Learners with Impliication for Online Learning Design. AACE Journal, 16(2), 137-159. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/228629238_Characteristics_of_adult_learners_with_implications_for_online_learning_design
Command and Staff Academy. (2014). Defence Writing Handbook. Murray , Republic of Sierra Leone: The Horton Academy. Retrieved from https://www.mod.gov.sl/docs/Doctrine%20-%20Defence%20Writing%20Guide.pdf
Creswell, J. W. (2014). Research design:Qualitative ,Quantitative,and mixed methods approaches. Thousands Oaks, CA: Sage Piblications.
Department of the Army. (2003, JUne 9). Staff Action Process and Correspondence Polices (DA Memo 25-52). Washington ,DC, U.S. Retrieved from https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/QgrcJHsTjVnqglxRMHJSPrcKXDKjTpkrTJl?projector=1&messagePartId=0.4
Gieseman, D. (2015). Effective Writing for Army Leaders. Military Review, 95(5), 106-118. Retrieved February 21, 2025, from https://www.armyupress.army.mil/Portals/7/military-review/Archives/English/MilitaryReview_20151031_art016.pdf
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and Competision:Theory and practice. Edina,MN: International Book Company. doi: 10.1016/B978-0-08-097086-8.24051-8
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Learning Together and Alone:Cooperative ,Competative,and Individual Learning (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2014). Using technology to revolutionize cooperative learning:an opinion. Frontier in Psychology, 5(1156), 1-3. doi: 10.3389/fpsyg.2014.01156
Khan, R. M., Mustafa, G., & Awan, A. A. (2020). learners' attitudes on the infusion of cooperative learning in Education. Orental Reasearch Journal of Social Sciences, 5(2), 164-175. Retrieved June 8, 2025, from https://www.gcwus.edu.pk/wp-content/uploads/2021/01/14.-Learners-Attitudes-on-the-Infusion-of-Cooperative-Learning.pdf
Liverano, G. (2024). The educational potential of collaborative writing mediated by digital tecnology in times of pandemic:a scoping review. Research on Education and Media, 16(1), 65-75. doi: 10.2478/rem-2024-0009
McNitt, A. (2021). Leadership and Military Writing:Direct,Organized ,Stratagic. Mlitary Review, 102(12), 121-128. Retrieved from https://www.armyupress.army.mil/Journals/Military-Review/English-Edition-Archives/January-February-2021/
Ministry of Defence of Georgia. (2023, October 3). Retrieved from https://mod.gov.ge/ge/page/116/stanag-6001
Ministry of Defence of Gerogia. (2018). Education, STANAG 6001. Retrieved June 30, 2024, from Mnistry of Defence of Gerogia: https://mod.gov.ge/ge/page/116/stanag-6001
Mohammad, H., & Mohammad, F. (2018). EFL learners' attitude towads cooperative learning in the writing skill. International Journal of Language and Linguistics, 54, 92-98. doi: 10.30845/ijll.v5n4p11
NATO-Georgia Relations. (2025, May 4). Retrieved May 4, 2025, from Ministry of Foreign Affairs of Georgia: https://mfa.gov.ge/en/nato/232016-saqartvelo-nato-s-urtiertobebi
Obilisteanu, G., & Niculescu, B. (2017). The Importance of Developing the Writing Skill in the Military. Knowledge-Based Organization. 23, 343-348. Berlin: De Gruyter. doi:10.1515/kbo-2017-0140
Retter, L., Eken, M., Palicka, O., & Davies, H. (2024, November 20). Blended learning in joint professional military education. Samta Monica, CA:RAND Corporation. Retrieved from https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA3491-1.html#citation
Ryan, M. (2016, June 30). The Ryan Review:A study of Army's education,training and doctrine needs for the future. Department of Defence. Canberra: Australian Army Research Centre. Retrieved June 30, 2024, from https://researchcentre.army.gov.au/library/occasional-papers/ryan-review
Santos, L. A., Loureiro, N. A., Lima, J. M., Silveira, J. A., & Grilo, R. J. (2019). Military higher eduacation teaching and learning methodologies:an approah to the introduction of technologies in the classroom. Security and Defence Quarterly, 24(2), 127-156. doi:ttps://doi.org/10.35467/sdq/108668
Sehgal, K. (2016, November 22). How to Write Email with Military Precision. Retrieved February 18, 2025, from https://hbr.org/2016/11/how-to-write-email-with-military-precision
Slavin, R. E. (1995). Cooperative leaaning :Theory ,research ,and practice. Boston: Allan and Bacon.
Starr-Glass, D. (2011). Reconsidering Boyer's Reconsideration:Paradigms,sharing and engagement. International Jouranl for the Scholarship of Teaching and Learning, 5(2), 1-7. doi:https://doi.org/10.20429/ijsotl.2011.050221
Sulisworo, D., Agustin, S. P., & Sudarmiyati, E. (2016). Cooperative-blended learning using Moodle as an open source learning platform. Technology Enhanced Leaerning, 8(2), 187-198. Retrieved April 6, 2025, from https://www.researchgate.net/publication/305555863_Cooperative-blended_learning_using_Moodle_as_an_open_source_learning_platform
The Command and General Staff College. (2023). Profesional Writing (Vol. 22). Kansas: United States Army Command and General Staff Colledge. Retrieved from https://armyuniversity.edu/cgsc/cgss/dcl/files/ST_22-2_Jul2023.pdf
Tuan, N. H., & Nga, T. (2022). The impact of collaborative writing via Padlet on students'writiing performance and their attitudes. HCMCOUJS-KY yeu, 17(2), 25-39. doi:DOI:10.46223/HCMCOUJS.
Wenhui, H., Mei, S., Meng, L., Shasha, W., & Kun, Y. (2020). A Blended Teaching Mode Based on Online Micro-Learning in Military English for Non-Comissioned officers. Advances in Social
Science,Education and Humanities Research. 480, 532-535. Paris: Atlantis Pess. Retrieved from https://www.atlantis-press.com/proceedings/mmet-20/125945781
Wesley, P., & Plummer, E. (2021). Language learner attitudes,technology attitudes,amd technology prevalence t secondry level. The jALT Journal, 17(3), 233-255. doi:https://doi.org/10.29140/jaltcall.v17n3.465
Yakar, Z. Y. (2022). University students' online cooperative learning attitudes and its relationshi with course achievements. Journal of Educational Tecnology &Online Learning, 5(3),. 500-518. doi:Doi: http://doi.org/10.31681/jetol.1055170


