სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიების მეშვეობით თანამშრომლობითი სწავლების გამოყენებისადმი წერითი უნარების განვითარების მიზნით

სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიების მეშვეობით თანამშრომლობითი სწავლების გამოყენებისადმი წერითი უნარების განვითარების მიზნით

ავტორები

  • მაია ხარჩილავა შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი, თბილისი
  • მაია ჩქოტუა შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი, თბილისი

DOI:

https://doi.org/10.52340/idw.2025.86

საკვანძო სიტყვები:

სამხედრო წერა, წერითი კომპეტენციის განვითარება, საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები, სამხედრო განათლება, წერითი შესრულების პერფორმანსი

ანოტაცია

წერითი კომპეტენცია წარმოადგენს ფუნდამენტურ აკადემიურ უნარს სამხედრო კონტინგენტისთვის მათი პროფესიული კარიერული ტრაექტორიის განვითარებისთვის, რადგან STANAG-ის სტანდარტიზებული ტესტის წარმატებით ჩაბარება განისაზღვრება, როგორც აუცილებელი წინაპირობა სამხედრო იერარქიაში დაწინაურებისთვის. სამხედრო სტუდენტები ხშირად აწყდებიან სირთულეებს გრამატიკულ სიზუსტეში, ტექსტის ორგანიზაციაში და ლექსიკის შერჩევაში. შესაბამისად, ამ კვლევის მიზანი იყო შეესწავლა სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიებით გაძლიერებული თანამშრომლობითი სწავლების სტრატეგიების დანერგვისადმი წერითი უნარების განვითარებისთვის და შეფასებულიყო მათი მზაობა ასეთი მიდგომების დასანერგად წერითი უნარების გასაუმჯობესებლად. კვლევაში გამოყენებულია მონაცემების შეგროვების რაოდენობრივი მეთოდოლოგია, რომელიც განხორციელდა სტუდენტური კითხვარების მეშვეობით, ხოლო მიღებული მონაცემების აღწერითი ანალიზი ჩატარდა. კვლევის მონაწილეები იყვნენ 30 სამხედრო ენის შემსწავლელები დაწყებით-საშუალო, საშუალო და საშუალოზე მაღალი კომპეტენციის დონეზე საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს ენების სასწავლო სკოლიდან. მონაცემთა ანალიზი განხორციელდა SPSS 27 პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენებით. მიღებული შედეგები მიუთითებს, რომ სამხედრო სტუდენტთა უმრავლესობა გამოავლენს დადებით დამოკიდებულებას ტექნოლოგიებით გაძლიერებული თანამშრომლობითი სწავლების მიდგომების დასანერგად.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Aghajani, M., & Aldo, M. (2018). The effect of online cooperative learning on students' writing skills and attitudes through Telegram application. International Journal Instruction, 11(3), 322-448. doi:https://doi.org/10.12973/iji.2018.11330a

AL-Malki, E. A., Gulnaz, F., Javid, Z. C., & Chaudhry, M. Z. (2022). An empirical Invesrigation of the EFL learners attitudes towards effectiveness of coopreative learning. SAGE open, 12(4), 2-12. doi:https://doi.org/10.1177/21582440221141699

Altun, H., & Korkmaz, O. (2012). Computer,electrical & electronic engineering students, attitudes towards cooperative learning. Online Submission, 7(3), 220-228. Retrieved June 5, 2025, from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED582902.pdf

Aysu, S. (2020). The use of technology and effect on language learning motivation. Journal of Language Research, 4(1), 86-100. Retrieved July 2, 2015, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1340883

Bureau for International Language Co-ordination. (2025, May 4). Testing Resources. Retrieved may 4, 2025, from BILC: https://natobilc.org/en/products/testing-resourses/

Cahyono, B. Y., & Mutiaraningrum, I. (2016). Indonesian EFL Teachers'Familiarity with and opinion on the Internet-based Teaching of Writing. English Language Teaching, 9(1), 199-208. doi:https://doi.org/10.5539/elt.v9n1p199

Cercone, K. (2008, January). Characteristics of Adult Learners with Impliication for Online Learning Design. AACE Journal, 16(2), 137-159. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/228629238_Characteristics_of_adult_learners_with_implications_for_online_learning_design

Command and Staff Academy. (2014). Defence Writing Handbook. Murray , Republic of Sierra Leone: The Horton Academy. Retrieved from https://www.mod.gov.sl/docs/Doctrine%20-%20Defence%20Writing%20Guide.pdf

Creswell, J. W. (2014). Research design:Qualitative ,Quantitative,and mixed methods approaches. Thousands Oaks, CA: Sage Piblications.

Department of the Army. (2003, JUne 9). Staff Action Process and Correspondence Polices (DA Memo 25-52). Washington ,DC, U.S. Retrieved from https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/QgrcJHsTjVnqglxRMHJSPrcKXDKjTpkrTJl?projector=1&messagePartId=0.4

Gieseman, D. (2015). Effective Writing for Army Leaders. Military Review, 95(5), 106-118. Retrieved February 21, 2025, from https://www.armyupress.army.mil/Portals/7/military-review/Archives/English/MilitaryReview_20151031_art016.pdf

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and Competision:Theory and practice. Edina,MN: International Book Company. doi: 10.1016/B978-0-08-097086-8.24051-8

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Learning Together and Alone:Cooperative ,Competative,and Individual Learning (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2014). Using technology to revolutionize cooperative learning:an opinion. Frontier in Psychology, 5(1156), 1-3. doi: 10.3389/fpsyg.2014.01156

Khan, R. M., Mustafa, G., & Awan, A. A. (2020). learners' attitudes on the infusion of cooperative learning in Education. Orental Reasearch Journal of Social Sciences, 5(2), 164-175. Retrieved June 8, 2025, from https://www.gcwus.edu.pk/wp-content/uploads/2021/01/14.-Learners-Attitudes-on-the-Infusion-of-Cooperative-Learning.pdf

Liverano, G. (2024). The educational potential of collaborative writing mediated by digital tecnology in times of pandemic:a scoping review. Research on Education and Media, 16(1), 65-75. doi: 10.2478/rem-2024-0009

McNitt, A. (2021). Leadership and Military Writing:Direct,Organized ,Stratagic. Mlitary Review, 102(12), 121-128. Retrieved from https://www.armyupress.army.mil/Journals/Military-Review/English-Edition-Archives/January-February-2021/

Ministry of Defence of Georgia. (2023, October 3). Retrieved from https://mod.gov.ge/ge/page/116/stanag-6001

Ministry of Defence of Gerogia. (2018). Education, STANAG 6001. Retrieved June 30, 2024, from Mnistry of Defence of Gerogia: https://mod.gov.ge/ge/page/116/stanag-6001

Mohammad, H., & Mohammad, F. (2018). EFL learners' attitude towads cooperative learning in the writing skill. International Journal of Language and Linguistics, 54, 92-98. doi: 10.30845/ijll.v5n4p11

NATO-Georgia Relations. (2025, May 4). Retrieved May 4, 2025, from Ministry of Foreign Affairs of Georgia: https://mfa.gov.ge/en/nato/232016-saqartvelo-nato-s-urtiertobebi

Obilisteanu, G., & Niculescu, B. (2017). The Importance of Developing the Writing Skill in the Military. Knowledge-Based Organization. 23, 343-348. Berlin: De Gruyter. doi:10.1515/kbo-2017-0140

Retter, L., Eken, M., Palicka, O., & Davies, H. (2024, November 20). Blended learning in joint professional military education. Samta Monica, CA:RAND Corporation. Retrieved from https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA3491-1.html#citation

Ryan, M. (2016, June 30). The Ryan Review:A study of Army's education,training and doctrine needs for the future. Department of Defence. Canberra: Australian Army Research Centre. Retrieved June 30, 2024, from https://researchcentre.army.gov.au/library/occasional-papers/ryan-review

Santos, L. A., Loureiro, N. A., Lima, J. M., Silveira, J. A., & Grilo, R. J. (2019). Military higher eduacation teaching and learning methodologies:an approah to the introduction of technologies in the classroom. Security and Defence Quarterly, 24(2), 127-156. doi:ttps://doi.org/10.35467/sdq/108668

Sehgal, K. (2016, November 22). How to Write Email with Military Precision. Retrieved February 18, 2025, from https://hbr.org/2016/11/how-to-write-email-with-military-precision

Slavin, R. E. (1995). Cooperative leaaning :Theory ,research ,and practice. Boston: Allan and Bacon.

Starr-Glass, D. (2011). Reconsidering Boyer's Reconsideration:Paradigms,sharing and engagement. International Jouranl for the Scholarship of Teaching and Learning, 5(2), 1-7. doi:https://doi.org/10.20429/ijsotl.2011.050221

Sulisworo, D., Agustin, S. P., & Sudarmiyati, E. (2016). Cooperative-blended learning using Moodle as an open source learning platform. Technology Enhanced Leaerning, 8(2), 187-198. Retrieved April 6, 2025, from https://www.researchgate.net/publication/305555863_Cooperative-blended_learning_using_Moodle_as_an_open_source_learning_platform

The Command and General Staff College. (2023). Profesional Writing (Vol. 22). Kansas: United States Army Command and General Staff Colledge. Retrieved from https://armyuniversity.edu/cgsc/cgss/dcl/files/ST_22-2_Jul2023.pdf

Tuan, N. H., & Nga, T. (2022). The impact of collaborative writing via Padlet on students'writiing performance and their attitudes. HCMCOUJS-KY yeu, 17(2), 25-39. doi:DOI:10.46223/HCMCOUJS.

Wenhui, H., Mei, S., Meng, L., Shasha, W., & Kun, Y. (2020). A Blended Teaching Mode Based on Online Micro-Learning in Military English for Non-Comissioned officers. Advances in Social

Science,Education and Humanities Research. 480, 532-535. Paris: Atlantis Pess. Retrieved from https://www.atlantis-press.com/proceedings/mmet-20/125945781

Wesley, P., & Plummer, E. (2021). Language learner attitudes,technology attitudes,amd technology prevalence t secondry level. The jALT Journal, 17(3), 233-255. doi:https://doi.org/10.29140/jaltcall.v17n3.465

Yakar, Z. Y. (2022). University students' online cooperative learning attitudes and its relationshi with course achievements. Journal of Educational Tecnology &Online Learning, 5(3),. 500-518. doi:Doi: http://doi.org/10.31681/jetol.1055170

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-10-15

როგორ უნდა ციტირება

ხარჩილავა მ., & ჩქოტუა მ. (2025). სამხედრო სტუდენტების დამოკიდებულება ტექნოლოგიების მეშვეობით თანამშრომლობითი სწავლების გამოყენებისადმი წერითი უნარების განვითარების მიზნით. "კულტურათაშორისი დიალოგები“ შრომები , 8, 618–630. https://doi.org/10.52340/idw.2025.86

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...