ერთ ენაზე საუბარი? სტუდენტებისა და პედაგოგების რეფლექსიის შედარებითი კვლევა კულტურათაშორის კომუნიკაციაზე ფიზიოთერაპიის განათლებაში

ერთ ენაზე საუბარი? სტუდენტებისა და პედაგოგების რეფლექსიის შედარებითი კვლევა კულტურათაშორის კომუნიკაციაზე ფიზიოთერაპიის განათლებაში

ავტორები

  • ანა სტეფანოვიჩ-კოცოლი ანა სტეფანოვიჩ-კოცოლი, დოქტორი ტარნოვის გამოყენებითი მეცნიერებების უნივერსიტეტი, პოლონეთი

DOI:

https://doi.org/10.52340/idw.2025.84

საკვანძო სიტყვები:

intercultural communication, physiotherapy education, cultural competence, hybrid learning, reflective practice

ანოტაცია

რადგან ფიზიოთერაპია სულ უფრო გლობალიზებული პროფესია ხდება, მომავალი სპეციალისტების კულტურათაშორისი კომუნიკაციის უნარებით აღჭურვა კრიტიკულ აუცილებლობად მიიჩნევა. ეს კვლევა იკვლევს, თუ როგორ აფასებენ ფიზიოთერაპიის სტუდენტები და პედაგოგები ხუთი ევროპული ქვეყნიდან კულტურათაშორისი კომუნიკაციის კომპეტენციის განვითარებას MOV-E პროექტის ჰიბრიდული სასწავლო პროგრამის ფარგლებში მონაწილეობის შედეგად. შედეგები აჩვენებს, რომ ორივე ჯგუფი იზიარებს კლინიკურ პრაქტიკაში კულტურულად მგრძნობიარე კომუნიკაციის მნიშვნელობას, თუმცა სტუდენტებისა და პედაგოგების შეფასებებში არსებითად განსხვავებული ხედვები გამოიკვეთა. სტუდენტებმა განაცხადეს, რომ მათი თავდაჯერებულობა გაიზარდა სხვადასხვა სოციალური, სქესობრივი და შშმ პირებთან ურთიერთობისას. პედაგოგებმა გამოკვეთეს კულტურათაშორისი მიზნების უფრო მკაფიო ინტეგრირების საჭიროება და ჰიბრიდულ სწავლების ფორმატში დამატებითი მხარდაჭერის მნიშვნელობა. ორივე ჯგუფმა აღნიშნა, რომ არავერბალური კომუნიკაცია, ემპათია და რთული ინფორმაციის გამარტივების სტრატეგიები იყო განვითარების მნიშვნელოვანი სფეროები. მიუხედავად ამისა, გამოიკვეთა ხარვეზები ენობრივი ბარიერების გადალახვასა და თარჯიმნებთან ეფექტიან მუშაობაში. კვლევა ხაზს უსვამს სტრუქტურირებული და რეფლექსიური სწავლის მნიშვნელობას კულტურათაშორისი კომპეტენციის განვითარებისათვის ფიზიოთერაპიაში და მოუწოდებს უფრო ინკლუზიური პედაგოგიური მიდგომების შემუშავებას, რომელიც სტუდენტებისა და მასწავლებლების მოლოდინებს შესაბამისობაში მოიყვანს სხვადასხვა კულტურულ კონტექსტში.

 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Ahlsen B, Nilsen AB. (2022) Getting in touch: Communication in physical therapy practice and the multiple functions of language. Front Rehabil Sci. Aug 4;3:882099. doi: 10.3389/fresc.2022.882099. PMID: 36189038.

Betancourt, J. R., Green, A. R., Carrillo, J. E., & Park, E. R. (2005). Cultural competence and health care disparities: Key perspectives and trends. Health Affairs, 24(2), 499–505. https://doi.org/10.1377/hlthaff.24.2.499

Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa

Campinha-Bacote, J. (2002). The process of cultural competence in the delivery of healthcare services: A model of care. Journal of Transcultural Nursing, 13(3), 181–184. doi: 10.1177/10459602013003003.

Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.). SAGE Publications.

European Commission. (2017). Strengthening European identity through education and culture: The European Commission's contribution to the Leaders' meeting in Gothenburg, 17 November 2017. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52017DC0673

European Commission. (2021). Migrant integration and access to health care in the EU. https://ec.europa.eu

European Commission. (2024). Erasmus+ Programme Guide: Key Action 2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices. https://erasmus-plus.ec.europa.eu

Gallagher, R. W., & Polanin, J. R. (2015). A meta-analysis of educational interventions designed to enhance cultural competence in professional healthcare providers. Nurse Education Today, 35(2), 333–340. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2014.10.021

Kaihlanen, A. M., Hietapakka, L., & Heponiemi, T. (2019). Increasing cultural awareness: Qualitative study of nurses’ perceptions about cultural competence training. BMC Nursing, 18, 38. https://doi.org/10.1186/s12912-019-0363-x

Moon, J. A. (2004). A handbook of reflective and experiential learning: Theory and practice. RoutledgeFalmer.

MOV-E. (2023). MOV-E Academy – Physiotherapy in Motion: Rethinking Educational Pathways. https://mov-e.academy.knowledgeinnovation.eu

Schim, S. M., Doorenbos, A. Z., Miller, J., & Benkert, R. (2007). Development of a cultural competence assessment instrument. Journal of Nursing Measurement, 15(3), 184–200. DOI: 10.1891/jnum.11.1.29.52062

World Physiotherapy. (2020). Policy statement: Education. https://world.physio/policy/ps-education

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-10-15

როგორ უნდა ციტირება

სტეფანოვიჩ-კოცოლი ა. (2025). ერთ ენაზე საუბარი? სტუდენტებისა და პედაგოგების რეფლექსიის შედარებითი კვლევა კულტურათაშორის კომუნიკაციაზე ფიზიოთერაპიის განათლებაში. "კულტურათაშორისი დიალოგები“ შრომები , 8, 602–609. https://doi.org/10.52340/idw.2025.84

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...