სწავლების პროცესში ღირებულებითი ორიენტაციების პრობლემა

ავტორები

  • ნინო ორჯონიკიძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • მაია ახვლედიანი აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ლალი აბდალაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.44

საკვანძო სიტყვები:

მორალი, ზნეობრიობა, არჩევანის უფლება, ქცევა, შეფასება, თვითშეფასება, მეთოდთა სისტემა

ანოტაცია

ადამიანების ღირებულებები, მეტწილად ისტორიული დროით, სასიცოცხლო ციკლითა და პიროვნული მახასიათებლებით არის განსაზღვრული. პიროვნების ღირებულებით ორიენტაციებში მორალს უმთავრესი ადგილი უკავია. იგი ზნეობრივ ღირებულებებთან კონცენტრირდება და ზნეობრიობით არის განპირობებული. გადავხედეთ რა პრობლემის სირთულეს, ვხვდებით, რომ სასწავლო- პედაგოგიურ საქმიანობას დიდი ძალისხმევა სჭირდება სწორი ორიენტაციების ჩამოყალიბებისათვის. თანამედროვე მოთხოვნების და სიტუაციების ფონზე სასურველია უპირატესობა მივანიჭოთ დასავლურ პედაგოგიურ პრაქტიკაში გამოყენებულ ულტრათანამედროვე მეთოდებს. ის ფაქტიურად მეთოდთა სისტემაა, რომელიც მოიცავს მთლიან აღმზრდელობით პროცესს. ჩვენი ამოცანის კონკრეტულ გზად მივიჩნიეთ მოსწავლეთა სხვადასხვა ჯგუფებთან, სხვადასხვა ტიპის ოჯახების წარმომადგენლებთან ღირებულებით-ზნეობრივი ელემენტების ვარიანტული სწავლება და მასთან დაკავშირებული აღზრდის შინაარსის განხორციელება. ჩვენმა საცდელ-ექსპერიმენტულმა საქმიანობამ დაგვანახა, რომ მიზანმიმართული პედაგოგიური ღონისძიებანი მნიშვნელოვნად აჩქარებს მოსწავლეთა ზნეობრივ შეხედულებათა ჩამოყალიბების პროცესს

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

კილაძე ი., მოსწავლის პიროვნებაზე მასწავლებლის ზემოქმედების ზოგიერთი ასპექტი; კრებ. „თავისუფალი პიროვნების განვითარებისათვის“, თბილისი. 1996 წ.

ორჯონიკიძე ნ., მოსწავლის პიროვნების ღირებულებითი ორიენტაციები, როგორც მოქალაქეობრივი შეგნების პირობა; ჟურნ. „ინტელექტი“, 1999 წ.

რატიანი ს., ქართული საზოგადოებრივი ღირებულებები. ღია საზოგადოება საქართველო. 2006 წ.

Schwartz S. H.&Bilsk W.,(1987). Toward a Universal Psychological Structure of human values. Journal of Personality end Social Psychologi, 4: 550-562

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-11-08

როგორ უნდა ციტირება

ორჯონიკიძე ნ., ახვლედიანი მ., & აბდალაძე ლ. (2024). სწავლების პროცესში ღირებულებითი ორიენტაციების პრობლემა. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „განათლება, კვლევა, პრაქტიკა“ შრომები , 5, 422–428. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.44

გამოცემა

სექცია

განათლებისა და განვითარების ფსიქოლოგია

მსგავსი სტატიები

<< < 1 2 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.