ციფრული ინოვაციის პრაქტიკა და მხარდამჭერი მექანიზმენი სკოლებში

ავტორები

  • მადონა მიქელაძე ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • თათია ნაკაშიძე-მახარაძე ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.05

საკვანძო სიტყვები:

ციფრული ინოვაცია, სკოლა, მხარდამჭერი მექანიზმები

ანოტაცია

ტექნოლოგიების ინტეგრირება განათლებაში სამ ურთიერთდამოკიდებულ სფეროს მოიცავს: პედაგოგიკას, ცვლილებების მენეჯმენტს და ტექნოლოგიებს. ამ კომპონენტებს შორის აუცილებელია ბალანსის არსებობა. ნაშრომი წარმოადგენს ხუთ ქვეყანაში (ესტონეთი, ფინეთი, ნორვეგია, ლიეტუა, საქართველ) ჩატარებული კვლევის შედეგებს. კვლევის მიზანი იყო სკოლებში არსებული ციფრული ინოვაციის პრაქტიკის (ციფრული ინოვაციური სკოლების მახასიათებლების გაგება, ციფრული ინოვაციის პრაქტიკის მხარდამჭერი მექანიზმები) იდენტიფიცირება და ანალიზი. მიუხედავად მისა, რომ ამ ქვეყნების სკოლები სრულად ვერ შეესაბამება ინოვაციური ციფრული სკოლის ყველა მახასიათებელს, საინტერესოა თითოეული ქვეყნის გამოცდილების გაზიარება. კვლევის შედეგები დაგვეხმარება სკოლებში ციფრული ინოვაციების განვითარების ხელსეწყობაში. 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

განათლება მდგრადი განვითარების მიზნებისათვის: სწავლის მიზნები და ამოცანები. (2017)

UNESCO;

European Industry Strategy (2021). Digital Transformation. EU;

https://single-market-economy.ec.europa.eu/industry/strategy_en

A New European Innovation Agenda. Brussels, 5.7.2022 COM(2022) 332 final;

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52022DC0332)

Europe’s Digital Decade: Digital Targets for 2030.

https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/europes-digital-decade-digital-targets-2030_en

Digital Agenda 2022-2025, (2022).Protecting Human Rights, Democracy and the rule of law in the digital environment. EU, Ministers Deputies;

Genlott, A., Grönlund, Å., (2016). Closing the gaps-improving literacy and mathematics by ict-enhanced collaboration. Computers & Education, 99, 68-80;

Hansen, C., Ness, I., Lakkala, M., Dagiené, V., Juškevičienė, A., Masiulionytė- Dagienė, V., Sillat, L. H., Mikeladze, M., & Nakashidze, T. (2022). Digital innovation practices in participating schools. D1.2. Accelerating Digital Innovation in Schools through Regional Innovation Hubs and a Whole-School Mentoring Model (iHub4Schools) project, Horizon 2020, European Union. European Union.

https://www.ihub4schools.eu/wp-content/uploads/2022/08/D1.2-Digital-Innovation-Practices.pdf

McLeod, S., Graber, J. (2019). Harnessing Technology for Deeper Learning. Bloomington;

OECD (2015). Schooling Redesigned TOWARDS INNOVATIVE LEARNING SYSTEMS. Educational Research and Innovation. OECD Publishing, Paris; https://doi.org/10.1787/9789264245914-en

UNESCO's ICT Competency Framework for Teachers, (2023);

https://www.unesco.org/en/digital-competencies-skills/ict-cft

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-11-07

როგორ უნდა ციტირება

მიქელაძე მ., & ნაკაშიძე-მახარაძე თ. (2024). ციფრული ინოვაციის პრაქტიკა და მხარდამჭერი მექანიზმენი სკოლებში. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის „განათლება, კვლევა, პრაქტიკა“ შრომები , 5, 60–70. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.05

გამოცემა

სექცია

თანამედროვე (ხელოვნური ინტელექტი) ტექნოლოგიები განათლებაში

მსგავსი სტატიები

<< < 1 2 3 4 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.